«با نفوذی که دارم می‌توانم شما را در هر دانشگاهی ثبت‌نام کنم.» این ادعای دکتر قلابی بود که دیپلم هم نداشت.

متهم

او نه‌تنها با اين شگرد دست به كلاهبرداري‌ ميليوني از پشت كنكوري‌ها مي‌زد بلكه با معرفي خود به‌عنوان فردي بانفوذ در وزارتخانه‌هاي مختلف سر افراد ديگر هم كلاه مي‌گذاشت.25شهريور، زني همراه دخترش براي ثبت‌نام در مقطع كارشناسي راهي يكي از دانشگاه‌هاي تهران شد. اين زن مدارك پذيرش دخترش را در اختيار كاركنان دانشگاه قرار داد و مدعي شد كه از سوي فردي به نام دكتر احسان به اين دانشگاه معرفي شده است. كاركنان دانشگاه اما بعد از بررسي‌ مدارك متوجه شدند كه نه‌تنها اسم دختر جوان در بين قبول‌شدگان نيست بلكه تمامي مداركي كه او در اختيار دارد جعلي و تقلبي است.

  • دكتر قلابي

ماجرا به پليس گزارش شد و وقتي مأموران به تحقيق از مادر و دختر پرداختند، راز كلاهبرداري ميليوني فاش شد. زن جوان گفت: مدتي قبل با جواني كه خودش را دكتر احسان معرفي مي‌كرد آشنا شدم. او مي‌گفت كه عضو هيأت علمي دانشگاهي در تهران است و مدعي بود كه قادر است تا با نفوذي كه دارد دخترم را در هر دانشگاهي كه دلش مي‌خواهد ثبت‌نام كند. از آنجا كه 2 فرزند پشت‌كنكوري داشتم، از او خواستم امكان تحصيل آنها را در دانشگاه فراهم كند. او هم قول داد كه دخترم را كه عاشق پزشكي بود در يكي از دانشگاه‌هاي برتر تهران و فرزند دومم را در دانشگاهي ديگر ثبت‌نام كند. او براي انجام اين كار 50ميليون تومان از من گرفت و با دادن مداركي، گفت كه كارها تمام است و مي‌توانم فرزندانم را در دانشگاه ثبت‌نام كنم اما وقتي به دانشگاه رفتيم، به ما گفتند كه همه مدارك جعلي است.

  • دستگيري در مخفيگاه

با شكايت اين زن دستور بازداشت مرد كلاهبردار صادر و تحقيقات براي دستگيري او شروع شد. از آنجا كه شاكي مشخصات خودروي اين مرد را به‌خاطر داشت، كارآگاهان توانستند وي را رد‌گيري و مخفيگاهش را شناسايي كنند. اين مرد 28شهريورماه در يك عمليات ضربتي دستگير و در بازرسي از مخفيگاهش ده‌ها نامه و سند جعلي منتسب به وزارتخانه‌هاي مختلف و همچنين بانك‌هاي خصوصي و دولتي كشف شد.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهي به كلاهبرداري از د‌‌ه‌ها نفر اعتراف كرد و مدعي شد با معرفي خود به‌عنوان فردي بانفوذ در دانشگاه و وزارتخانه‌ها طعمه‌هايش را فريب مي‌داده است.سرهنگ فرزام، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: در تحقيقات مشخص شد كه متهم نه‌تنها دكتر نيست، بلكه ديپلم هم ندارد. اين مرد علاوه بر شاكي پرونده از فرد ديگري به بهانه ثبت‌نام او در رشته حقوق يكي از دانشگاه‌هاي معتبر 20ميليون تومان دريافت كرده بود. همچنين از يك هتلدار به اين بهانه كه مي‌تواند با استفاده از نفوذش ستاره‌هاي هتل را زياد و آنجا را براي سازمان‌هاي مختلف رزرو كند چندين ميليون تومان دريافت كرده و سپس متواري شده بود.

وي افزود: متهم همچنين با شناسايي زنان و دختران تنها، به بهانه‌ اينكه مي‌تواند برايشان وام بگيرد يا مشكلشان در سازمان‌هاي مختلف را حل كند كلاهبرداري كرده بود كه مدارك و اسناد مربوط به كلاهبرداري‌هاي او در مخفيگاهش كشف شد. به‌گفته وي در حال حاضر براي اين مرد قرار قانوني صادر شده و تحقيقات تكميلي براي شناسايي ديگر مالباختگان ادامه دارد.

کد خبر 272895

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha