همشهری آنلاین: سیرک مشهور آفتاب با همکاری موسسه‌ای در زوریخ قصد دارند پای پهباد‌ها را به صنعت نمایش و سرگرمی باز کنند و آنها را به آباژورهایی پرنده تبدیل کنند.

 

 

براساس گزارش گيزمگ، سيرك آفتاب اولين بار با هدف بررسي قابليت‌هاي تكنولوژي نوظهور به ايده استفاده از بالگرد‌هاي بدون سرنشين روباتيك رسيد.

اين سيرك با همكاري با شركتي به نام ETH زوريخ موفق به ايجاد گروهي از بالگرد‌هاي بدون سرنشين شد كه در پوششي آباژور مانند، متناسب با نوع حركات فردي كه كنترل آنها را به عهده دارد به اطراف پرواز مي‌كنند.

اين پروژه در منطقه ماشين‌هاي پرنده شركت ETH اجرا شد، مكاني كه به سيستم موشن‌كپچر، شبكه ارتباطاتي بي‌سيم، و نرم‌افزاري سفارشي براي اجراي الگوريتم‌هاي پيچيده‌اي كنترل و تخمين حركت مجهز است.

به كمك اين تجهيزات،‌سيرك آفتاب فيلمي به نام Sparked را تصويربرداري كرد كه درباره يك تعميركار برق است كه متوجه مي‌شود چراغ‌هاي فروشگاهش پس از يك نوسان شديد برقي، متحرك شده‌اند. همزمان با پرواز چراغ‌ها بالاي سر تعميركار، به نظر مي‌آيد اين چراغ‌ها نسبت به حركات مرد واكنش نشان مي‌دهند. در واقعيت،‌اين بالگرد‌هاي بدون سرنشين حركاتي برنامه‌ريزي شده‌ از خود نشان مي‌دهند .

اگرچه هريك از اين چراغ‌هادر قالب گروهي پرواز مي‌كنند، اما براي هريك از آنها بر اساس نوع حركتي كه از خود نشان مي‌دهند، شخصيتي مجزا دارند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸