همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت:‌ یکی از دغدغه‌های مدارس استثنایی ایاب و ذهاب دانش آموزان است که هزینه آنها صد در صد رایگان می‌شود.

قالیباف

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف به مناسبت بازگشایی مدارس در مدرسه استثنایی رجائیه در جنوب شهر تهران حضور یافت.

به مناسبت آغاز سال تحصیلی 93-94 با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، پرویزی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران،‌غفوریان معاون آموزشی سازمان آموزش استثنایی کشور و انجمنی شهردار منطقه 15 زنگ این مدرسه به صدا درآمد.

قالیباف ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: بار اصلی تربیت و اداره کشور را معلمان و آموزش و پرورش بر دوش گرفته است که در این راستا باید تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها حضور داشته باشند.

قالیباف بیان داشت: ایام مهر و بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس مقارن شده است و در این هفته یاد شهدای دانش‌آموز و دانشجو را نیز گرامی می‌داریم.

شهردار تهران یادآور شد: هر کدام از مدیران وظیفه داریم در امر آموزش و تربیت تلاش کنیم چرا که آینده کشور ما در دستان دانش‌آموزان و دانشجویان است.

قالیباف افزود:‌در جمع مدارس استثنایی از این باب حضور پیدا کردم که هم انجام وظیفه‌ای کرده باشم و هم به این باور برسیم که محدودیت‌های حرکتی و جسمی برای فرزندان ما محدودیت نیست و اگر به آنها اعتماد کنیم و مهارت‌های آموزشی آنها را ارتقا داهیم جامعه از یکایک آنها استفاده خواهد کرد. دانش‌آموزان استثنایی چه محدودیت‌هایی دارند مطمئنا توانایی‌های چشمگیری را خواهند داشت.

وی به قبولی 95 درصد از دانش‌آموزان استثنایی در کنکور اشاره کرد و گفت: ما در مسئولیت‌های مدیریتی و سیاسی می‌بینیم که این افراد حضور دارند و بسیار تاثیر‌گذار هستند.

شهردار تهران خاطر نشان کرد:‌در شورای شهر تهران نیز دو همکار گرامی داریم که آنها نیز استثنایی هستند و رتبه‌های بالایی در دانشگاه به دست آوردند.

وی تاکید کرد:‌ باید به جمعیت 8 هزار نفری دانش‌آموزان استثنایی در سطح تهران توجه بیشتر کرد.

قالیباف یادآور شد: مهمترین دغدغه والدین دانش‌آموزان استثنایی سرویس مدارس بود که این دغدغه حل خواهد شد و شهرداران هر منطقه موظف هستند با حضور در مجتمع‌های استثنایی نسبت به حل مشکل آنها اقدام کنند.

قالیباف تاکید کرد: مقرر شده است صددرصد هزینه‌های سرویس مدارس استثنایی توسط شهرداری تهران تامین شود.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: همه ما مکلفیم در کشور از تمام ظرفیت‌ها و توان‌ها استفاده کنیم تا سند جامع بنیادین تحول در آموزش و پرورش که مهمترین سند برای ضمانت آینده کشور است اجرایی شود.

وی گفت: مطمئنا اجرای این سند به تنهایی از در توان آموزش و پرورش نیست بلکه باید تمامی دستگاه‌ها برای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در مدارس اقدام کنند.

کد خبر 272808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha