عضو هیات رئیسه شورای شهر در ارزیابی خود بابت یک سال فعالیت شورای شهر چهارم به اتفاقات حائز اهمیتی اشاره می‌کند که مهم‌ترین آنها بحث انتخاب شهردار، رئیس شورای شهر و برنامه ۵ساله دوم شهرداری است که بررسی و تصویب این طرح با شروع فعالیت شورای شهر چهارم همزمان شد.

 ابوالفضل قناعتی

به گفته ابوالفضل قناعتي وقتي شهرداري تهران لايحه برنامه 5ساله دوم خود را تقديم شوراي شهر كرد بحث‌هاي زيادي برسرآن صورت گرفت تا كار تصويب آن به شكل تخصصي و كارشناسي باشد. وي افزود: حتي اعضاي شوراي شهر نهايت تلاش خود را كردند تا قبل از تصويب اين طرح خدمت رهبر معظم انقلاب برسند و منويات ايشان را دراين طرح لحاظ كنند كه توفيق شد خدمت ايشان رسيديم و منويات معظم له درحوزه اقتصاد مقاومتي و هم حوزه‌هاي مختلف ديگر در برنامه 5ساله دوم شهرداري مدنظر قرار گرفت. ضمن اينكه رويكرد شوراي شهر در تصويب اين طرح انسان محور بود و تمام تلاش خود را كرديم تا نهايت خدمات مورد نياز مردم درنظر گرفته شود تا زندگي توأم با رفاهي را براي شهروندان در اين كلانشهر فراهم‌سازيم.

قناعتي در اين‌باره به ذكر مثالي پرداخت و گفت: مثلا در بحث سلامت، آلودگي هوا، حمل ونقل عمومي به واسطه افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي و توصيه‌هايي كه مبني بر لزوم كاهش استفاده از وسايل نقليه شخصي مطرح مي‌شد شوراي شهر تلاش كرد تا كار تقويت زيرساخت‌هاي حمل ونقل عمومي را در دستور كار خود قرار دهد. به همين دليل نيز يك سوم بودجه 5ساله دوم شهرداري تهران به بحث كارهاي عمران و حمل ونقل عمومي اعم از مترو و اتوبوس اختصاص يافت. وي افزود: يعني از حدود 100هزار ميليارد تومان بودجه شهرداري براي 5سال آينده حدود40هزار ميليارد تومان فقط براي حمل‌ونقل عمومي درنظر گرفته شده است.

سخنگوي كميسيون عمران و حمل‌ونقل در توضيح يكي از سياست‌هاي برنامه 5ساله دوم شهرداري گفت: برنامه ما اين است كه هر شهروندي با طي حداكثر 300متر فاصله از محل زندگي‌اش به يكي از ايستگاه‌هاي حمل ونقل عمومي دسترسي داشته باشد. قناعتي در بخش ديگري از سخنان خود به انجام يكسري سركشي‌ها و بازديدها از مناطق و پروژه‌هاي شهري اشاره كرد و اينكه متعاقب آن وظيفه نظارتي تذكراتي هم مطرح شد كه عمدتا ازسوي شهرداري پاسخ داده شد و بعضي‌ها هم مورد رسيدگي قرار گرفت. تصويب متمم بودجه سال92 از ديگر اقدامات مهمي بود كه ظرف يك سال گذشته از سوي شوراي شهر تهران به تصويب رسيد. دراين باره قناعتي گفت: مبلغ 3هزار و 500ميليارد تومان متمم بودجه شهرداري از جهت درآمد و هزينه بود كه اين نيز پس از بحث‌هاي مهمي بالاخره تصويب و ابلاغ شد.

کد خبر 272774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha