دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهید رضا سلمانی کرد آبادی پس از ۳۲ سال دوری از خانواده که در سال ۸۷ در مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی امیر کبیر به خاک سپرده شده بود، شناسایی شد.

رضا سلمانی کرد آبادی

به گزارش ایرنا، خانواده شهید رضا سلمانی کرد آبادی ظهر امروز دوشنبه در مراسم دفن پیکر این شهید مورد استقبال دانشجویان، اساتید دانشگاه، مسولان و برخی خانواده معظم شهدا قرار گرفتند.

سید احمد معتمدی ، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر دراین آیین گفت: هرچند بیش از سه دهه از شهادت این شهدا گذشته است اما فقدان آنها همیشه در جامعه حس می شود.

وی اظهار داشت: شهدا همواره باعث اقتدار و سربلندی کشور ما بوده و هستند.

مجله  آشنایی با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷)مجله آشنایی با زندگینامه شهدای دفاع مقدس

وی با اشاره به پیشگام بودن این دانشگاه در تمامی عرصه های انقلاب اظهار داشت: گواه این ادعا تقدیم بیش از 90 شهید از سوی این دانشگاه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: در زمان دفاع مقدس دانشگاه امیرکبیر مرکز بسیج دانشگاهیان بود و بسیاری از فرماندهان نیز در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

در بخش دیگری از این مراسم حسین یکتا از رزمندگان دوران دفاع مقدس در سخنانی گفت: امروز در این دانشگاه میهمانی در میهمانی است. در حقیقت این پنج شهید میزبان ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند.

وی اظهار داشت: همواره حضرت زهرا(س) برای این شهدا مادری می کنند.

از 'شهید رضا سلمانی کردآبادی' دو دختر و یک پسر بجای مانده است.

رضا سلمانی کردآبادی در روز هفتم مهرماه سال 1335 در اصفهان متولد شد و در جریان عملیات 'بیت المقدس' به اسارت بعثی ها درآمد.

این شهید والامقام در زمان اسارت رژیم بعث عراق به شهادت رسید.پیکر این شهید در اسفند ماه سال 1387 همراه با چهار شهید گمنام دیگر در جوار مسجد دانشگاه امیرکبیر به خاک سپرده شد.

در ادامه این مراسم،پدر شهید رضا سلمانی کردآبادی در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران این دانشگاه گفت: مادر شهید بزرگوار 16 سال پیش از دنیا رفت.

وی در سخنان خود با اشاره به خوابی که در رابطه با اعزام فرزندش به جبهه دیده بود ، نیز گفت: هنگامی که او به جبهه می رفت، گفتم که تو فرزند شش ماهه داری می خواهی چکار کنی، و جواب داد :

مگر آقام امام حسین (ع) فرزند شش ماهه نداشت.

در ادامه این مراسم ، برادر این شهید نیز در سخنانی گفت: همیشه فکر می کردم که برادرم تک و تنها خاکسپاری شده است اما نمی دانستم او تنها نیست.

کد خبر 272732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha