همشهری‌آنلاین: هفتمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان ایران در کویر مصر واقع در شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان برگزار می‌شود.

هفتمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان در کویر مصر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مركز گردشگري علمي - فرهنگي دانشجويان ايران (istta)، هفتمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان 17و 18 مهرماه در کویر مصر برگزار می‌شود.

باتوجه به اهمیت جایگاه کویرنوردی در طبیعت‌گردی و همچنین استقبال گسترده علاقمندان به این حوزه، مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران پس از برگزاری موفق شش دوره کویرنوردی در کویر مرنجاب، مصر و شهداد، هفتمین دوره این طرح را در کویر مصر واقع در شهرستان خور و بیابانک برگزار می نماید.

بازديد از روستاهاي زيباي مصر، گرمه و بياضه، بازديد از درياچه خور و بيابانك، رمل نوردی، رصد ستارگان در شب كوير با تلسكوپ هاي پيشرفته، گشت شبانه و شب نشيني دور آتش در كوير از برنامه هاي اين طرح به شمار مي رود.

همچنین دانشجويان شركت كننده در اين تور تفریحی-آموزشي با پوشش گياهي و جانوري توسط استاد راهنماي تور آشنا مي‌شوند.

كوير مصر در روستاي مصر و ۵۵ كيلومتري شهرستان خور و بیابانک از توابع استان اصفهان واقع در دشت كوير ايران است. اين منطقه از مقاصد مهم گردشگري ايران است و درياي شني كوير مصر براي همه طبيعت‌گردان جاذبه اي منحصر به فرد به شمار مي‌رود. وجود تپه‌هاي شني وسيع در دل كوير، آثار تاريخي متعدد از جمله نارنج قلعه و قلعه تاريخي بياضه و از طرفي آب و هواي مناسب اين منطقه در فصل پاييز مي‌تواند بهترين زمان سفر به اين منطقه باشد.

دانشجويان علاقه‌مند به شركت در اين برنامه مي‌توانند براي پيش ثبت نام با شماره تلفن‌های 66491222 و 66491136 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 272514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha