همشهری آنلاین: پارلمان منطقه خودمختار کاتالونیا قانونی را به تصویب رساند که به رهبران این منطقه اجازه می‌دهد تا همه پرسی استقلال از اسپانیا را بدون آنکه نتیجه آن از نظر قانونی "الزام اور" باشد برگزار کنند.

 کاتالونیا برای برگزاری همه پرسی استقلال در ماه نوامبر آماده می شود

به گزارش يورو نيوز، این قانون با ۱۰۶ رای موافق و ۲۸ رای مخالف به تصویب رسید و اکنون باید در انتظار امضاء و تائید ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا باشد.

اگرچه دولت اسپانیا این اقدام را غیر قانونی می داند اما سیاستمداران منطقه کاتالونیا در حال برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی استقلال در روز نهم نوامبر هستند.

کارم فورکادل، رهبر شورای ملی کاتالوینا که از موافقان جدایی این منطقه از اسپانیا است، می گوید: "نخست وزیر اسپانیا نیز باید همان کاری را انجام دهد که نخست وزیر بریتانیا انجام داد. یعنی باید اجازه قانونی برگزاری رفراندوم بدهد بجای آنکه جلوی آن را بگیرد."

آلیسیا سانچز کاماچو، رهبر حزب مردمی کاتالونیا که از مخالفان جدایی است، معتقد است: "روزی بسیار ناراحت کننده برای اسپانیا و دموکراسی در این کشور است. قانونی که کاملا مخالف قانون اساسی است و اجازه برگزاری یک رفراندوم غیر قانونی در کاتالونیا را خواهد داد تا آنها تصمیم بگیرند که می خواهند با اسپانیا بمانند و یا از آن جدا شوند."

آرتور مس، رئیس جمهوری کاتالونیا پس از تصویب این قانون در پارلمان منطقه ای ابراز خوشحالی کرد.

وی همچنین ساعاتی پس از اعلام خبر رای منفی اسکاتلندی ها به جدایی از بریتانیا گفته بود که این نتیجه تأثیری در عزم آنها برای جدایی از اسپانیا نخواهد داشت.

کد خبر 272486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha