گروه حوادث: کلاهبرداران در تازه‌ترین شگردهایشان پمپ بنزین‌ها را هدف قرار داده‌اند.

متهمان

آنها با جعل فيش‌ دستگاه كارتخوان، وانمود مي‌كنند كه اشتباهي مبلغ زيادي به‌حساب پمپ‌بنزين واريز كرده‌اند و با فريب متصدي جايگاه، نقشه خود را عملي‌ مي‌كنند.نخستين كساني كه با اين شگرد دست به كلاهبرداري مي‌زدند، 2پسر جوان بودند كه در اردبيل دستگير شدند. ماجرا از اين قرار بود كه متهمان ابتدا به يك پمپ بنزين كه از دستگاه كارتخوان استفاده مي‌كرد مي‌رفتند و 10ليتر بنزين آزاد مي‌زدند و پول آن را از طريق دستگاه كارتخوان پرداخت مي‌كردند.

پس از آن فيش دستگاه را به مخفيگاهشان مي‌بردند و با شگردي كاملا ماهرانه، فيشي تازه با مبلغ 100هزار تومان يا يك ميليون تومان جعل مي‌كردند. آنها دوباره راهي همان پمپ بنزين مي‌شدند و 10ليتر بنزين آزاد مي‌زدند. متهمان به بهانه‌ اينكه قصد دارند هزينه بنزين را از طريق دستگاه كارتخوان پرداخت كنند، به سراغ آن مي‌رفتند و بي‌آنكه مبلغي پرداخت كنند، فيش جعلي تهيه شده را به متصدي پمپ بنزين مي‌دادند.

آنجا بود كه متصدي به آنها مي‌گفت كه اشتباه كرده‌اند و مبلغ بيشتري به‌حساب پمپ بنزين واريز كرده‌اند. متهمان نيز نگاهي به فيشي كه در اختيار خودشان بود مي‌انداختند و وانمود مي‌كردند كه اشتباه بزرگي مرتكب شده‌اند. در نهايت متصدي پولي را كه متهمان ادعا مي‌كردند اضافه پرداخت كرده‌اند به‌صورت نقدي به آنها بازمي‌گرداند و مردان جوان سوار ماشين پيكان خود مي‌شدند و فرار مي‌كردند.

شب هنگام، وقتي حساب‌هاي آن روز پمپ بنزين رسيدگي مي‌شد، همه متوجه كسري حساب مي‌شدند اما كسي نمي‌دانست كه ماجرا از چه قرار است و چه اتفاقي افتاده است.كلاهبرداري‌هاي 2مرد جوان با اين شگرد در شهرستان اردبيل ادامه داشت تا اينكه آنها راهي يكي ديگر از پمپ بنزين‌هاي شهر شدند. متهمان با همان شگرد قبلي قصد كلاهبرداري از آنجا را داشتند اما زماني كه فيش جعلي را به متصدي آنجا نشان دادند، مسئول جايگاه به ماجرا مشكوك شد.

اين مرد براي اطمينان بيشتر به دفتر رفت تا از حساب پمپ بنزين موجودي بگيرد. او زماني كه متوجه شد هيچ پولي از سوي مردان جوان به‌حساب واريز نشده و آنها فيش جعلي در اختيار دارند، با سرگرم كردن آنها، ماجرا را به پليس خبر دادند و دقايقي بعد با حضور مأموران در محل، هر دو مرد جوان دستگير شدند.

با انتقال متهمان به اداره پليس مشخص شد كه آنها 2كلاهبردار حرفه‌اي هستند كه با اين شگرد دست به كلاهبرداري از چند پمپ بنزين در شهرستان اردبيل زده‌‌اند.قاضي قديرمحمدي، بازپرس شعبه اول دادسراي عمومي و انقلاب اردبيل با بيان اين خبر به همشهري گفت: متهمان 2جوان ديپلمه هستند كه از يكي از شهرهاي آذربايجان شرقي به اردبيل آمده بودند. آنها با اجاره اتاقي در يكي از هتل‌هاي شهر، در آنجا اقامت داشتند و وقتي مأموران به بازرسي محل اقامتشان پرداختند، يك رايانه و دستگاه پرينتر در اين محل كشف كردند. متهمان از اين ابزار براي جعل فيش‌ كارتخوان پمپ بنزين‌ها استفاده مي‌كردند كه خوشبختانه با هوشياري مسئول يكي از جايگاه‌ها، لو رفتند و دستگير شدند.

به گفته وي، متهمان تا‌كنون به كلاهبرداري از تعدادي پمپ بنزين در اردبيل اعتراف كرد‌ه‌اند و اين در حالي است كه احتمال مي‌رود آنها در شهرها و استان‌هاي ديگر نيز با همين شگرد دست به كلاهبرداري زده‌باشند.هم‌اكنون براي هر دو جوان كلاهبردار قرار قانوني صادر شده و تحقيقات تكميلي براي شناسايي ديگر جرايم آنها ادامه دارد.

کد خبر 272485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha