همشهری آنلاین: رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران پتانسیل معرفی شدن به عنوان نمونه‌ای موفق در مدیریت شهری را دارد، گفت: برای این اقدام نیازمند تشکیل مدیریت یکپارچه شهری هستیم.

به گزارش پايگاه رسمي شورای اسلامی شهر تهران، مهدي چمران در مراسم بدرقه اعضای شورای مرکزی شهرهای قطر، در پاسخ به این سوال که آیا تهران پتانسیل این را دارد که به عنوان نمونه‌ای موفق در مدیریت شهری در سطح منطقه معرفی شود، گفت: در بازدید هیات قطری این نکته به چشم آمد و هم اینکه آنان از سرمایه‌گذاری در شهرهای ایران استقبال کردن موکد این موضوع است.

وي افزود: امکانات خوبی در تهران و شهرهای ایران فراهم شده است اما برای اینکه تهران به عنوان یک الگوی موفق معرفی شود نیازمند اقدامات زیرساختی از جمله تشکیل مدیریت یکپارچه شهری هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: پازل مدیریت تهران هنوز کامل نشده و با اینکه اعضای شورای اسلامی شهر تهران تحرکات زیادی برای تحقق این امر داشتند هنوز دستگاه‌های مربوطه اقدام خاصی انجام نداده‌اند.

چمران، نحوه تعامل شوراها و ارتباط آنها با استانداری و فرمانداری و همچنین انتخاب شهردار توسط نمانیدگان برای اعضای شورای مرکزی شهرهای قطر را جالب توجه دانست و گفت: با توجه به اینکه شهرداری در کشور قطر به صورت وزاتخانه اداره می‌شود طبعا شهردار به صورت انتصابی بر مسند می‌نشیند؛ از این رو انتخاب شهردار توسط شوراها که همانا نمایندگان مردم هستند برای آنان جالب بود.

«سعود بن عبدالله حمد آل حنزاب»، رئیس شورای مرکزی شهرهای قطر نیز پس از بازدید از امکانات شهر تهران و برج میلاد، گفت: امکاناتی که در تهران و نیز دیگر شهرهای ایران وجود دارد حاکی از آن است که توانایی ایرانی‌ها بسیار پیشرفته است.

وی ادامه داد: شگفتی ما زمانی بیشتر می‌شود که می‌دانیم تحریم‌های زیادی علیه ایران به کار گرفته شده اما تاثیری بر توانایی آنان نداشته است.

کد خبر 272475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha