همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران که با عملکرد بسیار خوب در رقابت‌های جهانی برای نخستین مرتبه در تاریخ به جمع شش تیم برتر این مسابقات صعود کرد، در نهایت با شکست برابر روسیه قهرمان المپیک ۲۰۱۴ لندن به عنوان ششمی این رقابت‌ها دست یافت.

تیم ملی والیبال

تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه از ساعت 16:10 دقیقه امروز شنبه و برای کسب عنوان پنجمی رقابتهای جهانی در شهر لودز لهستان برابر هم به میدان رفتند که در نهایت این رقابت با برتری 3 بر صفر تیم روسیه قهرمان المپیک 2014 لندن به پایان رسید.

در این مسابقه که در سالن اطلس برگزار شد، تیم روسیه با نتایج 25 بر 19، 25 بر 18 و 25 برابر ایران به پیروزی دست یافت تا شاگردان کواچ مسابقات جهانی را با کسب عنوان ششمی به پایان برسانند. والیبالیست‌های ایران دور نخست این مسابقات با پیروزی 3 بر یک برابر ایتالیا، برتری 3 بر 2 مقابل آمریکا، شکست 3 بر یک برابر فرانسه و پیروزی 3 بر یک مقابل بلژیک آغاز کردند تا پس از فرانسه به عنوان تیم دوم گروه، راهی مرحله دوم رقابتها شوند.

شاگردان کواچ مرحله دوم رقابتهای جهانی را با پیروزی 3 بر یک برابر استرالیا آغاز کردند. سپس 3 بر صفر آرژانتین که هدایت آن برعهده خولیو ولاسکو بود را شکست دادند، در بازی سوم مقابل لهستان میزبان جام با نتیجه 3 بر 2 شکست خوردند و در بازی آخر 3 بر یک صربستان را شکست دادند.

البته به لطف پیروزی 3 بر 2 آرژانتین در بازی آخر مقابل آمریکا، تیم ایران با 15 امتیاز و پس از تیم‌‎های فرانسه و لهستان که به ترتیب 17 و 16 امتیاز کسب کردند، برای نخستین مرتبه در تاریخ به مرحله سوم رقابتهای جهانی صعود کرد.

در این مرحله تیم ایران ابتدا با نتیجه 3 بر صفر برابر آلمان شکست خورد، آنهم در دیداری که ملی پوشان ایران با پیروزی در آن می‌توانستند به مرحله نهایی صعود کنند. مردان والییال ایران در بازی دوم هم با نتیجه 3 بر 2 مغلوب فرانسه شدند تا از راهیابی به دیدار نیمه نهایی باز بمانند.

رقابتهای جهانی والیبال 2014 - لهستان امشب با برگزاری دو بازی زیر در مرحله نیمه نهایی پیگیری می‌شود:
* آلمان - لهستان
* فرانسه - برزیل

کد خبر 272473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha