جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

۵ تبهکار که از سوی دادگاه استان فارس به اعدام محکوم شده بودند در شیراز و مرودشت به دار آویخته شدند.

اعدام

صبح پنجشنبه مراسم اعدام 3متجاوز به عنف و 2محارب در شيراز و مرودشت در مقابل چشمان مردم به اجرا درآمد. نخستين كساني كه پاي طناب دار رفتند، 3عضو باندي بودند كه با ربودن زنان و دختران در شيراز، دست به آزار و اذيت آنها مي‌زدند. اعضاي اين باند بهرام، عدالت و محمد نام داشتند با استفاده از يك خودروي سواري، در نقش مسافركش ظاهر مي‌شدند و پس از توقف در مقابل زناني كه منتظر تاكسي بودند، آنها را سوار خودروي خود كرده و آنها را با تهديد چاقو مي‌ربودند. سپس با انتقال به مناطق خلوت شهر، مورد آزار و اذيت قرار مي‌دادند.

اين 3مرد متجاوز در نهايت با شكايت قربانيانشان دستگير شدند و پس از دستگيري آنها 5زن و دختر با حضور در اداره پليس و دادگاه از آنها شكايت كردند. پرونده اين افراد در شعبه چهارم دادگاه كيفري استان فارس مورد بررسي قرار گرفت كه با توجه به شكايت شكات و اعترافات متهمان، قضات دادگاه رأي به اعدام متهمان دادند و اين حكم پس از تأييد در شعبه 29ديوان عالي كشور، صبح پنجشنبه در ميدان آزادي شيراز به اجرا درآمد.2تبهكار ديگر كه يكي از آنها در شيراز و ديگري در مرودشت به دار مجازات آويخته شدند، اعضاي يك باند سرقت مسلحانه بودند.

اتهام اعضاي اين باند محاربه از طريق ايجاد رعب و وحشت و تيراندازي به سوي مردم و به خطر انداختن امنيت عمومي در شهرهاي زرقان، شيراز، خرامه، خرم‌بيد، جهرم و مرودشت بود. اعضاي اين باند 4نفر بودند كه با تشكيل باند سرقت مسلحانه، دست به سرقت‌هاي متعدد در شهرهاي مورد نظر مي‌زدند.

اعضاي اين باند در نهايت در جريان يكي از سرقت‌هايشان پليس را مقابل خود ديدند كه به ناچار اقدام به فرار كردند. درجريان تعقيب وگريز اين باند 4نفره، مأموران به آنها دستور ايست دادند اما سارقان به فرار ادامه دادند و براي فرار از دست پليس اقدام به تيراندازي به سوي مأموران كردند. در جريان درگيري مسلحانه دزدان مسلح و پليس، يكي از اعضاي باند سرقت هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد و 3نفر ديگر دستگير شدند.

متهمان در دادگاه انقلاب محاكمه شدند و قضات دادگاه 2نفر از آنها را كه از اعضاي اصلي باند بودند محارب شناخته و به اعدام محكوم كردند. اين حكم مدتي بعد در شعبه هفتم ديوان‌عالي كشور تأييد شد و 2سارق مسلح كه حسين و جهانبخش نام داشتند صبح پنجشنبه به دار مجازات آويخته شدند. حكم يكي از آنها در شيراز و همراه با 3متجاوز به‌عنف اجرا شد و ديگري در مرودشت و در ملأ عام به دار آويخته شد.

کد خبر 272378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha