پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویر احمد گفت: دفاع مقدس در واقع تجلی وحدت و قدرت نظام اسلامی بود که خط بطلانی بر افسانه قدرت استکبار و شکست‌ناپذیری این قدرت کشید.

imposed war

به گزارش ایسنا منطقه فارس، امیرسرتیپ دکتر حسین محمدی پنجشنبه 27 شهریور و در آستانه هفته دفاع مقدس با بیان اینکه توجه به عوامل معنوی و فرهنگی موجب افزایش توان یک ملت در عرصه‌های مختلف خواهد بود، گفت: در دوران دفاع مقدس رژیم بعثی عراق به‌لحاظ توان نظامی و مادی نسبت به ما برتری داشت و مورد حمایت کشورهای مختلف جهان بود، اما کفه توان معنوی و فرهنگی به سمت نیروهای ایران سنگین‌تر بود و همین عوامل سرنوشت نبرد را تعیین و عوض کرد.

این مقام نظامی با اشاره به اینکه در 200 سال اخیر در سطح جهان جنگ‌های مختلفی را شاهد بوده‌ایم، گفت: در بسیاری از جنگ‌هایی که به‌نوعی به ایران تحمیل شد، علی‌رغم مقاومت جانانه فرزندان این مرز و بوم، همواره در هر جنگی بخشی از خاک کشور را از دست داده‌ یا مجبورمان کرده‌اند امتیازهای سیاسی و اقتصادی بدهیم.

اما در دوران دفاع مقدس، به‌عنوان یک سند افتخار ملت غیور ایران، نه‌تنها وجبی از خاک به دست دشمن نیفتاد و امتیازی به هیچ کس داده نشد بلکه توان و اقتدار و امنیت ایران تثبیت و موجب سرافکندگی دشمنان این نظام، رژیم بعث عراق و حامیان این رژیم شد.

این مقام ارشد نظامی با تاکید براینکه دوران دفاع مقدس در واقع یک حماسه ماندگار است، گفت: این دوران برتری مطلق نیروی ایمان و اراده یک ملت، بر قدرت‌های پوشالی استکباری نمایش داده شد.

وی گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس را پاسداشت تمام جان‌فشانی‌ها و مردانگی‌ها و ایثارهای ملت غیور ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: در این راستا همه مسئول هستیم و باید در مسیر هرچه باشکوه‌تر شدن برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گام برداریم.

امیرسرتیپ محمدی همچنین نقش ارتش را در دوران دفاع مقدس ارزنده و ماندگار توصیف و تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم 48 هزار شهید و بیش از 270 هزار جانباز، کارنامه بسیار درخشانی در خلق حماسه دفاع مقدس داشته و همواره در هر شرایط بحرانی از هیچ تلاشی برای سرافرازی میهن اسلامی کوتاهی نکرده و نمی‌کند.

وی با تاکید براینکه ارتش جمهوری اسلامی اکنون در بالاترین سطح از آمادگی در سال‌های اخیر قرار دارد، گفت: صنعت دفاعی ایران اسلامی امروز بومی شده و به خودکفایی رسیده و به هیچ کشوری نیازمند نیست و این مایه غرور و افتخار برای هر ایرانی و ارتقا امنیت و ضریب ایمنی ملی است.

امیر سرتیپ محمدی با بیان اینکه امنیت، عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهدا است، گفت: ایثار و فداکاری رزمندگان، رهبری عالمانه امام راحل و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و پایداری و استواری ملت غیور ایران،‌از عوامل سربلندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویر احمد با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، برگزاری رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح به میزبانی ارتش را به‌عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ها عنوان کرد.

امیر سرتیپ محمدی گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، تجلیل از رزمندگان و سربازان دوران دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، اجرای پیاده‌روی خانوادگی، اجرای برنامه شب خاطره با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، سرکشی به آسایشگاه جانبازان، اعزام پیشکسوتان دفاع مقدس به دانشگاه‌ها و مدارس برای سخنرانی، برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای نیروهای مسلح، از جمله مهمترین عناوین برنامه‌های این هفته است.

 

کد خبر 272303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha