چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی که همه پرسی اسکاتلند، یکی از پرشورترین لحظات سیاسی را در انگلیس فراهم آورده، تخریب چهره مخالفان، توهین، افترا و شایعات فراوان، زشتی عملکرد احزاب سیاسی را آشکار کرده است.

زشت و زیبای تبلیغاتی در همه پرسی اسکاتلند

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، در حالی که علاقه عمومی به سیاست و انتخابات و رای دهی در انگلیس رو به کاهش است و مثلا در آخرین انتخابات عمومی، 65 درصد از مردم رای دادند، همه پرسی درباره جدایی اسکاتلند از انگلیس، فرصتی استثنایی برای مردم اسکاتلند فراهم کرده است تا با تبلیغ نظر خود در موافقت یا مخالفت با استقلال، از حق قانونی خود در تعیین آینده شان بهره مند شوند. شور و هیجان ناشی از این همه پرسی که فردا برگزار خواهد شد، به ویژه جوانان گریزان از سیاست را در بر گرفته است به گونه ای که اغلب کارشناسان سیاسی معتقدند از پس فردا- جدا از این که استقلال اسکاتلند رد یا پذیرفته شود- چهره سیاسی بریتانیا تغییر خواهد کرد اما شماری از رفتارهای نامناسب احزاب سیاسی، به تخریب این شور همگانی منجر شده است.

تولید و ترویج شایعات علیه رقیب، بدنام کردن چهره های سرشناس سیاسی در جبهه مخالف، دروغ گویی، توهین و افترا به مخالفان، اکنون به بخشی از رفتار تبلیغاتی احزاب سیاسی در انگلیس و اسکاتلند مبدل شده است مثلا دیلی تلگراف نوشت اد میلی بند، رهبر حزب کارگر در پی توهین های موافقان استقلال، نتوانست از یک مرکز خرید در ادینبورو بازدید کند؛ دیلی میل تصاویر پوسترهای "نه" به استقلال را منتشر کرد که به نوشته این روزنامه، هواداران "آری" بر روی آن ها رنگ پاشیده اند.

به نوشته دیلی تلگراف، آلکس سالموند، رهبر حزب ملی اسکاتلند که هوادار استقلال است، شخصا استادان دانشگاه سنت اندروز را تحت فشار قرار داده است تا با ستاد "آری" همکاری کنند؛ بی بی سی گزارش داد که هواداران "آری" رهبران احزاب هوادار "نه" را به رشوه دادن به گروه مخالف متهم کردند؛ حزب ملی اسکاتلند، وزارت خزانه داری را به دادن اطلاعات محرمانه با بی بی سی متهم کرد و شماری از هواداران "آری" در تظاهراتی به جانبداری بی بی سی از ادامه وحدت اسکاتلند با انگلیس، اعتراض کردند.

همه پرسی درباره جدایی اسکاتلند از انگلیس، فردا در حالی برگزار خواهد شد که آخرین نظر سنجی ها از احتمال پیروزی مخالفان، با تفاوت اندکی از آرا خبر می دهند.

کد خبر 272258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha