همشهری آنلاین: واگذاری مرحله جدید سبد امنیت غذایی، اجرای طرح بزرگ اشتغال‌زایی آموزش‌های محصول محور، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های نیمه فعال در قالب بسته سیاستی اشتغال، اجرای سیاست‌های کلان و خُرد اشتغال، تصویب ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال، اجرای سیاست اشتغالی از خانه تا کارخانه، ایجاد صندوق اشتغال در استان‌ها، ثبت اطلاعات ۸۰۰ هزار بیمه شده جدید که ۳۰۰ هزار آن برای اولین بار است و اهداء یارانه ۱۰ هزارنفر به بهزیستی ۹ خبر جدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌های کلان دولت است.

علی ربیعی

مهر نوشت: علی ربیعی با اعلام توزیع مرحله دوم بسته حمایت غذایی ویژه گروه های مشمول (افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی)، که قرار است از روزهای آینده آغاز شود گفت: قصد داریم 50 درصد تسهیلات را به سمت تولید هدایت کنیم.

وی با تاکید بر توزیع این بسته بین گروه آسیب پذیر جامعه بیان داشت: بخشی از سیاست‌ های رفاهی دولت تدبیر و امید مبارزه با فقر بود، که این مهم را از طریق توزیع بسته حمایت غذایی دنبال کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه درباره طرح ملی اشتغال زایی آموزش های محصول محور گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق سیاست‌ های کلی اشتغال و اقتصاد مقاومتی و همچنین اجرای سیاست‌ها و راهبردهای بسته سیاستی - اجرایی توسعه اشتغال پایدار در دولت تدبیر و امید و در مسیر پیوند زنجیره آموزش و اشتغال؛ طرح بزرگ اشتغال زایی آموزش های محصول محور را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: طرح بزرگ اشتغال زایی آموزش‌ های محصول محور به صورت تعاونی و پشتیبانی با مشارکت موثر کارآفرینان به صورت تخصصی و بین رشته‌ ای آموزش تا فروش محصول که همان طرح خانه تا کارخانه است را دنبال می‌کند.

ربیعی ایجاد اشتغال را مهم ترین دغدغه دولت خواند و افزود: اگر در سیاست‌ های دولت به بحث رفاه توجه کردیم باید در نظر داشته باشیم که رفاه پایدار از مسیر توسعه و اشتغال حاصل می‌شود.

وزیر کار تاکید کرد: رفاه اجتماعی در کنار زندگی کرامت مندانه با ایجاد اشتغال دنبال می‌شود. رئیس جمهور بارها در شوراهای مختلف دولت موضوع رفاه و اشتغال را در کنار هم دو موضوع مهم دولت قلمداد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شادابی و نشاط ایران در گرو موفقیت در فضای اشتغال است اظهارداشت: اکنون تمام سیاست‌ ها در بحث اشتغال به سمت تقاضای نیروی کار بوده، اما آنچه مهم است اینکه امروز توجه تنها نباید به سمت تقاضای نیروی کار باشد بلکه باید عرضه کار مورد بررسی قرار گیرد که دولت این دو مورد را در کنار هم در دستور کار دارد.

ربیعی گفت: در راستای تحقق سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی و بسته سیاستی اجرایی توسعه اشتغال پایدار به دنبال افزایش فرصت‌ های شغلی هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌ های دولت در بسته سیاستی اشتغال جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌ های نیمه فعال است گفت: یکی از مباحث مهمی که امسال در دستور کار داریم جهت گیری 50 درصدی تسهیلات به سمت تولید است تا بتوانیم از این طریق به رشد مطلوب اقتصادی و در نهایت بهبود وضعیت بیکاری دست یابیم.

وی ادامه داد: تورم و بیکاری نیروی تحصیل کرده یکی از مسائل مهمی است که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ ای در دستور کار داریم. مهارت آموزی می‌تواند استراتژی خوبی برای آماده کردن نیروی تحصیل کرده بیکار به بازار کار باشد.

ربیعی با بیان اینکه سیاست‌ های اشتغال دولت در دو سطح کلان و خُرد بررسی می‌ شود گفت: راه اندازی عمومی تولید که منجر به رشد 7 درصدی در اقتصاد می‌شود از سیاست‌ های اشتغالی در سطح کلان است و در سطح خُرد ایجاد سالیانه 500 هزار شغل در شورای عالی اشتغال تصویب شده که برای تحقق این موضوع قصد داریم کاریابی‌ ها را فعال و نیروی کار پس از شناسایی تفکیک و توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای آموزش مهارت دیده و سپس برای دریافت تسهیلات به صندوق مهر امام رضا (ع) معرفی شوند.

وزیر کار افزود: بحث فرهنگ نیروی کار مسئله مهمی است که باید به صورت جدی دنبال شود. قصد داریم سیاست اشتغالی از خانه تا کارخانه را به صورت تعاونی، پشتیبانی با مشارکت موثر کارآفرینان به صورت تخصصی و بین رشته‌ ای آموزش تا فروش محصول دنبال کنیم.

وی از راه اندازی صندوق اشتغال در سراسر استان‌ ها خبر داد و گفت: تقویت سازمان‌ های کارآفرینی و ایجاد صندوق اشتغال از برنامه‌ های مهم این وزارتخانه است تا بتوانیم ایجاد اشتغال پایدار را با اجرای عدالت آموزشی به ویژه آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای و جلب مشارکت کارآفرینان به منظور حفظ و ایجاد اشتغال دنبال کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ثبت 800 هزار بیمه شده جدید در آمار تامین اجتماعی نشان دهنده علائم خروج از رکود است که از این میزان 300 هزار نفر برای اولین بار بیمه شده‌اند.

ربیعی عنوان کرد: از هفته دولت تاکنون 10 هزار نفر یارانه خود را برای حمایت از سازمان بهزیستی اهدا کرده‌ اند که این مسئله حکایت از تلاش مردم برای رسیدن به رفاه عمومی دارد.

کد خبر 272257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha