همشهری‌آنلاین: مرکز کتاب‌پژوهی خانه کتاب روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

ali jannati

علی جنتی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه سی‌ام شهریور ماه مرکز کتاب‌پژوهی خانه کتاب را افتتاح خواهد کرد و در حاشیه این مراسم از 5 کتاب منتشر شده «کتاب‌شناسی ماه» ویژه فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز کتاب‌پژوهی براي فراهم‌آوری، ساماندهی، انجام پژوهش‌های مرتبط و اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب، در مؤسسه خانه کتاب ایجاد شده‌است.

 در این مرکز کتاب‌ها، نشریات، بروشور، بریده جراید، بروشور و پایان‌نامه‌های مرتبط با کتاب جمع‌آوری می‌شوند.

خانه کتاب هدف از ایجاد مرکز کتاب‌پژوهی را فراهم کردن محیط مناسب برای مطالعه، پژوهش و بهره‌گیری مورخان، محققان، دانشجویان و دانش‌پژوهان علاقه‌مند به مباحث کتاب اعلام کرده‌است.

شناسایی، گردآوری، سازماندهی، حفاظت و نگاهداری و اشاعه اطلاعات آثار درباره کتاب از آغاز تا امروز و پس از آن، انجام پژوهش‌ها در حوزه کتاب و نشر آن، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی براي یاری‌رسانی و ارائه خدمات به پژوهشگران و مراجعه‌کنندگان و بالا بردن سطح آگاهی گروه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم از پیشینه کتاب و آشنایی هر چه بیشتر آنان با این مقوله نيز از ديگر اهداف ايجاد اين مركز است.

کد خبر 272205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha