سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

جوانی که در جریان زورگیری گوشی تلفن همراه مردی، او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود با حکم قضات دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

متهم

روز 28 آبان‌ماه سال گذشته مردي 43ساله به نام عدنان درحالي‌كه از بلوار قدس دولت‌آباد عبور مي‌كرد طعمه 2 زورگير موتورسوار شد. يكي از آنها خودش را مأمور پليس معرفي كرد و بعد از بازرسي مرد ميانسال گوشي تلفن همراهش را سرقت كرد و همراه همدستش گريخت. تلاش‌ عدنان براي دنبال‌كردن زورگيران به جايي نرسيد و در نهايت او براي گزارش اين سرقت به كلانتري 167دولت آباد رفت. مرد ميانسال جزئيات سرقت گوشي‌اش را شرح داد و از مأموران براي دستگيري سارقان كمك خواست.

دقايقي بعد از ثبت اين شكواييه، شاكي از كلانتري بيرون آمد اما هنوز چند دقيقه از آنجا دور نشده بود كه 2 جوان زورگير را اتفاقي در ميدان قدس دولت آباد ديد. عدنان به طرفشان دويد و با آنها درگير شد. او تلاش كرد تا گوشي‌اش را از آنها پس بگيرد ولي يكي از سارقان براي اينكه به دام نيفتد با چاقو به او چند ضربه زد. ضرباتش آنقدر شديد بود كه عدنان به‌دليل شدت جراحات وارده و خونريزي جانش را از دست داد.

  • دستگيري دزدان

درحالي‌كه چند دقيقه از اين حادثه مي‌گذشت، مأموران كلانتري كه از طريق تماس شاهدان از ماجرا باخبر شده بودند با اجراي طرح مهار، نخستين گام را براي به دام انداختن قاتل فراري برداشتند. آنها با گشتزني گسترده در خيابان‌هاي اطراف، به 2 جوان موتورسوار مظنون شدند و وقتي آنها را بازرسي كردند در جيب يكي از آنها به نام پدرام چاقويي خون‌آلود كشف كردند. همچنين در بازرسي از متهمان 6دستگاه تلفن همراه كشف شد. به اين ترتيب 2متهم بازداشت شدند و براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار كاراگاهان جنايي قرار گرفتند.

در جريان تحقيقات اوليه پدرام - 22ساله- اتهام قتل عدنان را پذيرفت و معلوم شد او با همدستي بهروز كه مأمور اخراجي پليس است پيش از اين نيز در چند سرقت مشاركت كرده است. به اين ترتيب پرونده متهمان با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

  • در دادگاه

در اين جلسه كه صبح ديروز در شعبه 71، به رياست قاضي نورالله عزيزمحمدي برگزار شد نماينده دادستان، اتهام پدرام را قتل عمدي، جعل عنوان مأمور و سرقت گوشي و اتهام بهروز را جعل عنوان و مشاركت در سرقت اعلام كرد و خواستار مجازات آنها شد. در ادامه همسر مقتول به‌عنوان قيم 2پسرش كه صغير هستند خواستار قصاص قاتل شوهرش شد و سپس نوبت به متهمان رسيد تا از خودشان دفاع كنند.

اولين متهم پدرام بود. او با پذيرش اتهامش گفت: آن زمان مشكلات خانوادگي داشتم و قرص مصرف مي‌كردم. به همين دليل به خوبي اين حادثه را به ياد نمي‌آورم اما مي‌دانم 2ضربه به مقتول زده و باعث مرگ او شده‌ام. حالا هم از كاري كه كرده‌ام پشيمانم.

در ادامه اين جلسه قاضي از متهم رديف دوم خواست در جايگاه قرار بگيرد. بهروز اتهامش را انكار كرد و گفت: من مأمور اخراجي پليس بودم اما هيچ وقت در جريان سرقت‌ها خودم را مأمور معرفي نكردم. قبلا گوشي چند نفر از دوستانم را به شوخي از آنها گرفتم اما از هيچ‌كس زورگيري نكردم. روز حادثه من و دوستم در خيابان توقف كرده بوديم كه مقتول با خودرواش از پشت به موتورسيكلت ما زد و ما هم با او درگير شديم و پدرام با چاقو او را زد. من اتهام‌ام را قبول ندارم.

به‌دنبال دفاعيات متهمان رئيس دادگاه ختم جلسه را اعلام كرد و همراه هيأت قضات وارد شور شد. در نهايت 5قاضي دادگاه 2متهم را مجرم تشخيص دادند و پدرام را به قصاص، تحمل 3سال حبس و 74ضربه شلاق محكوم كردند و بهروز نيز به تحمل 3سال حبس، 2سال تبعيد و 74ضربه شلاق محكوم شد.

کد خبر 272164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha