همشهری آنلاین: وزیر ورزش با بیان اینکه در گذشته ورزش "سکه‌ای" بود و قفل‌های موجود با هیچ کلیدی باز نمی‌شود،گفت: بی‌قانونی‌هایی که در گذشته وجود داشت عامل انتقاد‌هایی است که امروز به ما می‌شود.

گودرزی وزیر ورزش و امور جوانان

به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع‌ رساني وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزي در دومین نشست اعضای هیئت علمی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه‌ها با عنوان «ورزش در برنامه توسعه ششم کشور» با اعلام اینکه بی‌قانونی‌ها در عرصه ورزش در گذشته باعث شده تا امروز انتقادهایی به ما بشود، گفت: قانون مبنا و معیار همه چیز است و همه چیز باید براساس آن صورت گیرد.

بوي افزود: در حوزه اجرا آنقدر مسائل پر تنش و حاشیه‌ای در متن ورزش فراوان است که مدیران و مسئولان ورزشی باید مراقب باشند تا در متن حرکت کنند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: باید شرایط را با حضور شما متخصصین علوم ورزشی به گونه‌ای فراهم کنیم تا یک رویکرد تخصصی در تمامی ورزش حاکم شود و این امر مستلزم حضور موفق در بخش‌های علمی، فرهنگی و اخلاقی است.شعار ما این بود که از ورزش سنتی و تجربی به سمت ورزش علمی و مبتنی بر دانش حرکت کنیم. موضوعی که ورزش باید به سمت آن گام بردارد.

گودرزی با تاکید بر اینکه رویکرد و استراتژی ما توسعه و تعمیم ورزش همگانی است، اظهار داشت: این نگاه متوازن بر پایه مولفه‌هایی چون گسترش ورزش، تعلیم و تربیت، ارتقای ورزش قهرمانی و حمایت و هدایت ورزش حرفه‌ای است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: کارکرد ورزش به عنوان نیاز حرکتی، سالم سازی و جلوگیری از نارسایی جسمانی و روانی و همچنین آسیب‌های اجتماعی فراموش شده و تنها به یک بعد آن توجه شده، که این امر نشان دهنده نبود توازن است.

گودرزی تصریح کرد: نگاه متوازن وزارت ورزش و جوانان به 4 مولفه گسترش ورزش، تعلیم و تربیت، ارتقای ورزش قهرمانی و حمایت و هدایت ورزش حرفه‌ای است.

وی گفت: محیط ورزشی باید تخصصی شود و پیش نیاز آن ایجاد سازمان نظام ورزشی است که البته این سازمان دولتی نبوده بلکه حد فاصل دولت، مردم و سازمان های مردم نهاد خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد تنها 35 درصد نیروی متخصص در عرصه ورزش کشور وجود دارد و نگاه وزارت ورزش و جوانان این است که بتواند از نیروهای متخصص بیشتری در این عرصه استفاده کند.

گودرزی با اشاره به کلنگ‌زنی 3870 طرح ورزشی در سراسر کشور در دولت گذشته که بدون آمایش و نگاه کارشناسانه زده شده، اظهار داشت: قفل‌هایی به این جامعه زده شده که با هیچ کلیدی باز نمی‌شود. اتمام این طرح‌های نیمه‌تمام و بدون کارشناسی نیاز به منابع هنگفتی دارد و دولت هم توان پرداخت این همه هزینه را ندارد تا آن را به اتمام برساند و این همان رویکرد اشتباه در گذشته است که سالیان دراز هم طول می‌کشد تا اصلاح شود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با انتقاد از از اینکه ورزش را در دولت گذشته "سکه‌ای " کرده‌اند، گفت: در گذشته ورزش "سکه‌ای" بوده و امروزه شرایط به نحوی شده که مطالبات از حد خود فراتر رفته به حدی که پاسخگویی امکان‌پذیر نیست. این روند تا جایی پیش رفته که فکر می‌کنند این مشکل از ما است در صورتی که بی‌قانونی در گذشته شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده که امروزه به ما انتقاد می‌کنند. قانون مبنا و معیار همه چیز است و همه چیز باید براساس آن صورت گیرد.

گودرزی با ذکر مثالی توضیح داد: در گذشته از بین 48 فدراسیون 22 فدراسیون به حالت سرپرست اداره می‌شدند و در آن مقطع با شهامت وارد عرصه نشدند تا این انتخابات انجام شود، زیرا نگران آن بودند که مبادا رئیسی انتخاب شود که با مدیر هماهنگ نباشد اما ما بر این امر غلبه کردیم هرچند با تنش همراه بوده است. در هیچ یک از انتخابات چینش نیرو از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت نگرفته و هرچه بوده براساس قانون اتفاق افتاد.

وی همچنین درباره تدوین قانون ورزش که به عنوان لایحه به دولت داده شده، گفت: این لایحه در دولت است و ما منتظر تصویب آن از سوی هیئت دولت هستیم تا بتوانیم پس از آن به مجلس ارائه کنیم.

مقام عالی‌ورزش‌کشور در ادامه به یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: بازسازی اماکن ورزشی از دیگر اقدامات این وزارتخانه بوده است. هرچند بازسازی این اماکن در ورزش مانند ساختن سالنی در یک شهرستان دور افتاده، ضروری است، اما ضروری‌تر از آن، حفظ و نگهداری آنها است. چرا که یک سرمایه ملی است.

وی به مشکلات استادیوم شیرودی اشاره کرد و گفت: این مجموعه نیاز به بازسازی اساسی دارد که متاسفانه به این مسئله در گذشته توجهی نشده است.

گودرزی درباره مبارزه با مفاسد ورزشی اظهار داشت: در این مدت گام‌های بسیار مهمی از سوی وزارت ورزش و جوانان برداشته شده است. خوشبختانه با کمک قوه قضاییه دادگاه ورزشی برای رسیدگی به مشکلات و مسائلی که در ورزش به وجود آمده تشکیل شده است که البته این دادگاه باید تخصصی‌تر شود.

وزیر ورزش و جوانان بار دیگر تاکید کرد که نگاه متوازن باید در ورزش و در بخش‌های مختلف آن حاکم شود.

کد خبر 272155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha