همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی با آمادگی کامل برای مقابله با هر تهدید، حضوری مقتدرانه در آب های آزاد دارد.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز سه شنبه در آیین جشن تحلیف دانش آموختگان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود: حضور ایران در آب های آزاد نشان از تخصص، توانمندی بالا و داشتن نگاه عمیق نیروهایی است که در این دانشگاه آموزش دیده اند.

وی با یادآوری دیدگاه های رهبر معظم انقلاب درباره ماموریت دانشگاه علوم دریایی نوشهر در آموزش و تربیت فرماندهان و افسران دریایی و نقش آنان در عرصه داخلی و بین المللی افزود: ایشان نقش این دانشگاه را در ابعاد مختلف آموزشی دانش آموختگان از جمله در زمینه سیاسی، نظامی، علمی، تخصصی و بین المللی به درستی تبیین کرده اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: نیروی دریایی در مقابله با تهدیدات دریایی از یک آمادگی کامل نظامی برخوردار و دارای بالاترین سطح فناوری در دریا است.

دریادار سیاری افزود: نیروی دریایی توانسته است با ساخت جدیدترین تجهیزات دریایی و استفاده از آن، در عرصه های آب های آزاد دنیا بدرخشد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی در حوزه سیاسی نیز نقش ارزنده ای در برقراری ارتباط سیاسی با سایر کشورها که زمینه ساز توسعه محسوب می شود، داشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد: این که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند باید به نیروی دریایی با چشم یک نیروی راهبردی نگریست، در حقیقت مبیّن جایگاه ارزشمند این نیرو است.

سیاری گفت: فرماندهان و افسران نیروی دریایی باید ویژگی هایی چون تخصص، تعهد، فرهنگ اسلامی، توان جسمی و نگاه متفکرانه را که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است،داشته باشند.

وی بر برنامه ریزی مناسب برای تحقق منویات و انتظارات رهبر معظم انقلاب از نیروی دریایی تاکید کرد.

دریادار سیاری در این مراسم درجه ترفیع به یکی از آموختگان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر اعطا کرد.

 

* تلاش دانشگاه علوم دریایی نوشهر برای تحقق دیدگاه های رهبر انقلاب

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه برای تحقق دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی، افسران ولایت مدار، متخصص، مبتکر و دارای ویژگی های رزمندگی تربیت کرده است.

امیر دریادار دوم عرشه «خرداد حکیمی» افزود: امروز یکی از اهداف بسیار مهم دانشگاه علوم دریایی نوشهر نهادینه کردن روحیه تحقیق، پژوهش و توجه به جایگاه رفیع و ارزشمند فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی است.

وی افزایش سطح کارآمدی، تکمیل فعالیت های آموزشی اثربخش، ایجاد پژوهشکده دریایی و تصویب ساختار آن، فعالیت استادان و دانشجویان در علوم کاربردی دریایی و نظامی گری را از دیگر اهداف و موفقیت های این دانشگاه معرفی کرد.

حکیمی ادامه داد: این موفقیت ها حاصل فعالیت های پژوهشی دانشجویان و استادان این دانشگاه دریایی است.

وی یادآور شد: موفقیت دستکم پنج تن از مربیان در آزمون دکترای تخصصی، تحصیل دستکم 30 تن از دانشجویان شاغل در دوره دکتری، قبولی دستکم 27 دانشجو در دوره کارشناسی ارشد رشته الکترونیک و معماری کشتی و افزایش شمار دانشجویان در این رشته به 50 نفر از دیگر دستاوردهای این دانشگاه است.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، اجرای 33 دوره طرح دریایی با هدف فراگیری آموزش های لازم دستکم 408 نفر در بخش های مختلف را از اقدامات این دانشگاه در سال جاری برشمرد.

وی به طرح های فرهنگی اجرا شده با هدف تعمیق ارزش های و باورهای دینی دانشجویان در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: شرکت دانشجویان در محافل انس با قرآن کریم، آیین معنی اعتکاف و حلقه های معرفت از جمله برنامه های فرهنگی دانشجویان است.

دریادار دوم حکیمی برگزاری برنامه های آموزشی مبتنی بر رشد آمادگی جسمانی، توجه ویژه به فرهنگ دریایی نظامی، ایجاد شخصیت پرنشاط و سرشار از عشق نظام و میهن اسلامی را از دیگر برنامه های راهبردی این دانشگاه در این منطقه برشمرد.

وی همچنین درباره دانش آموختگان ماده 33 قانون آجا در این دانشگاه گفت: این دانشجویان با گرایش در رشته های الکترونیک، رایانه، مهمات و استحکامات آموزش های لازم مصوب دروس علمی را در این رشته ها فرا گرفته اند.

حکیمی ابراز امیدواری کرد که نیروهای آموزش دیده در این دانشگاه بتوانند با خدمت صادقانه در نیروی دریایی ارتش حضور پرثمری در جهت حفظ منافع ملی و صیانت از مرزهای آبی کشور داشته باشند.

در این مراسم دریادار سیاری به صورت نمادین درجه ترفیع به یکی از آموختگان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر اعطا کرد.

رژه نیروهای و اجرای برنامه های رزمی از سوی دانشجویان از دیگر برنامه های این آیین بود.

کد خبر 272118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha