مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضانوردی اروپایی در اعماق فضا با استفاده از بازوی روباتیک خود عکس سلفی از خود و سیارکی که در حال مطالعه روی آن است، به ثبت رساند.

براساس گزارش NBC، كاوشگر Philae آژانس فضايي اروپا كه به همراه فضاپيماي شكارچي سيارك روزتا در اعماق فضا در سفر است، به همراه دنباله‌دار هدف خود، 67P/Churyumov-Gerasimenko سلفي به ثبت رسانده‌است.

اين تصوير كه توسط آژانس فضايي اروپا منتشر شده‌است، نمايي متفاوت از فضاپيما و دنباله‌داري كه در فاصله‌اي دور از زمين در فضا معلقند را در در برابر ديدگان دوستداران نجوم قرار مي‌دهد.

اين تصوير سفيد و سياه باله خورشيدي فضاپيماي روزتا را از زاويه ديد كاوشگر Philae نشان مي‌دهد،‌درحالي كه دنباله‌دار 67P در فاصله 50 كيلومتري از اين فضاپيما قرار گرفته‌است.هردو سر كوچك و بزرگ دنباله‌دار در اين تصوير به وضوح قابل مشاهده‌اند.

دنباله‌دار

به گفته مقامات آژانس فضايي اروپا، براي اينكه جزئيات دقيق‌تري از اين دنباله‌دار در تصوير ديده شود، دو عكس با نوردهي‌هاي مختلف با يكديگر تلفيق شده‌اند. اين تصوير در آستانه تلاش‌هاي اوليه تيم هدايت كاوشگر فرودگر Philae براي نشستن روي سطح دنباله‌دار به ثبت رسيده‌است.

قرار است اين فرودگر در ماه نوامبر روي سطح 69P فرود بيايد. تصوير توسط ابزاري به نام تحليل‌گر مرئي و فروسرخ دنباله‌دار به ثبت رسيده‌است. اين ابزار يكي از 10 ابزاري است كه روي Philae نصب شده‌اند. روزتا خود به تنهايي حامل 11 نوع مختلف تجهيزات مطالعاتي است.

دانشمندان اميدوارند روزتا و كاوشگري كه به همراه دارد در كنار يكديگر بتوانند اطلاعات جديدي درباره مكانيك دنباله‌دارها، تكه‌اي از سنگ و غبارهاي باقي‌مانده از دوران آغازين شكل‌گيري منظومه خورشيدي، در اختيار آنها قرار دهند. روزتا در سال 2004 سفر خود را آغاز كرد و در ماه آگوست به اين دنباله‌دار رسيد و قرار است در سرتاسر مسير سفر آن به دور خورشيد، همراهي‌اش كند.

کد خبر 271958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha