عبدالحسین مختاباد، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یکی از دستاوردهای شورای چهارم را در یک‌سال گذشته، معقول‌تر شدن رابطه جامعه هنری با شهرداری دانسته و می‌گوید از اصلی‌ترین سیاست‌ها در کمیته هنری و کمیسیون فرهنگی اجتماعی، این است که بیشترین بودجه فعالیت‌های هنری، صرف شهر تهران شده و از پراکنده‌کاری در این عرصه پرهیز شود.

به گفته وي تلاش مي‌شود فعاليت‌هاي فرهنگي شكيل‌تر انجام شود. رئيس كميته هنري شوراي شهر با بيان اينكه فعاليت نهادهاي فرهنگي وهنري شهرداري تهران بيشتر از اينكه سمت و سوي شهري داشته باشند گرايش ملي دارند تأكيد مي‌كند: بايد تلاش كنيم صرف كردن بودجه‌ها و انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري براي شهروندان تهراني ملموس‌ترشود.

به گفته مختاباد اين موضوع بايد نهادينه شود كه شهرداري تهران مسئول اقدامات فرهنگي و هنري جمهوري اسلامي نبوده، از صفر تا 100فعاليت انجمن‌هاي هنري به‌عهده شهرداري نيست و ديگرسازمان‌ها و دولت نيز وظايف مشخصي دراين زمينه دارند و نبايد ازشهرداري اينگونه انتظار داشت. وي توجه و رويكرد شوراي چهارم به احداث مكان‌هاي فرهنگي و هنري را از ديگر دستاوردهاي اين دوره شوراي شهردانسته و مي‌گويد: «اميدوارم بتوانيم براي احداث سالن موسيقي در تپه‌هاي عباس آباد به توافق جدي برسيم. تشكيل اركستر فيلارمونيك شهرداري تهران را نيز به تصويب رسانديم و به‌دنبال مكان‌‌يابي هستيم تا ان‌شاءالله ساخت‌وساز آن نيز آغاز شود.»

حمايت از مكان‌هاي تاريخي و فرهنگي مانند تئاترشهر و برج آزادي، فعاليت ديگري در اين دوره شوراست كه مختاباد به آن اشاره مي‌كند.

 

کد خبر 271933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha