همشهری آنلاین: رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تکذیب افزایش ۸ برابری ظرفیت دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در سراسر کشور، دوره دکتری تخصصی تنها ۱.۷۷ برابر افزایش یافته است.

به گزارش ايرنا، دكتر حمید میرزاده با بيان اين مطلب افزود: افزایش رشته محل‌های دکتری تخصصی در چارچوب مقررات وزارت علوم و نتیجه هم‌افزایی ناشی از تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با واحدهای همجوار است که در نتیجه ظرفیت دوره‌های دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی از 344 رشته محل در 32 سال گذشته به 1260 رشته محل افزایش یافته است.

وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته‌ها از 2 هزار و 408 رشته محل به 4 هزار 740 رشته محل ارتقا یافت که این دستاورد برای دانشگاه آزاد اسلامی موفقیتی قابل توجه و مبارک است.

میرزاده با بیان اینکه توزیع این رشته محل‌ها در سراسر کشور موجب بومی‌گزینی و تحقق عدالت آموزشی مورد نظر برنامه پنجم توسعه شده است، افزود: در سنوات گذشته در رشته محل‌های یاد شده به طور میانگین 20 نفر جذب می‌شد اما در دوره اخیر با توجه به تاکید بر روند کیفی‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی، میانگین جذب دانشجو به 10 نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سالانه نزدیک به هزاران دانشجو تنها به دلیل ماندن در پشت درهای دانشگاه برای ادامه تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد از کشور مهاجرت می‌کنند، گفت: حرکت اخیر دانشگاه نه تنها در راستای مصالح کشور در حوزه آموزش عالی بلکه الزام قانونی بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه بوده است.

وی تصریح کرد: کسانی که امروز از افزایش رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری دلواپس شدند به الزام قانونی برنامه پنجم توسعه برای رشد سالانه 20 درصدی توسعه تکمیلی توجه ندارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جذب سالانه 5 هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سه سال آینده سالانه 5 هزار عضو جدید به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه می‌شود که این میزان اعضای هیات علمی در کنار 5 هزار بورسیه دکتری این دانشگاه احتیاجات دانشگاه آزاد اسلامی را در حوزه تامین هیات علمی مرتفع خواهد کرد.

وی با تاکید بر رعایت قانون و مقررات در دانشگاه آزاد اسلامی، توجه جدی تمامی نمایندگان تام‌الاختیار در زمینه اجرای دقیق قانون در تمامی واحدهای دانشگاه را خواستار شد و گفت: واحدهای دانشگاه آزاد از ثبت‌نام افرادی که سابقه قبولی در هیچ یک از آزمون‌های دانشگاه آزاد اسلامی را ندارند، جلوگیری کنند.

کد خبر 271889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha