دزد حرفه‌ای زمانی که راهی سفر می‌شد، از هر شهری که رد می‌شد دست به سرقت از مغازه‌های آنجا می‌زد.

متهم

اين مرد زماني كه به شهرستان بندرگز در استان گلستان رفته بود، پس از سرقت از چند مغازه به دام پليس افتاد.
هفته گذشته صاحب يكي از مغازه‌هاي شهرستان بندرگز در استان گلستان با پليس تماس گرفت و مدعي شد كه به مغازه‌اش دستبرد زده شده است. اين مرد به مأموران گفت: ظهر براي خوردن ناهار و استراحت مغازه را بستم و درش را قفل كردم و به خانه رفتم. موقع برگشت اما متوجه شدم كه قفل در مغازه شكسته شده و سارق پس از ورود به مغازه، همه پول‌هاي موجود در دخل را به سرقت برده است.

با شكايت اين مرد تحقيقات براي شناسايي و دستگيري سارق مغازه شروع شد. مأموران به تحقيق از همسايه‌ها پرداختند و در اين ميان متوجه شدند كه يكي از آنها شاهد خروج سارق از مغازه مالباخته بوده است. مرد همسايه مي‌گفت كه سارق را دقايقي قبل درحالي‌كه از مغازه خارج مي‌شده ديده اما تصور نمي‌كرده كه او به مغازه همسايه‌ دستبرد زده است. با اطلاعاتي كه اين مرد از مشخصات ظاهري دزد جوان داده بود مأموران به گشتزني در خيابان‌هاي اطراف پرداختند و توانستند سارق جوان را شناسايي و دستگير كنند.

علي اكبر جاويدان، جانشين انتظامي استان گلستان درخصوص نحوه انجام سرقت توسط اين متهم تأكيد كرد: اين سارق 33ساله كه به مواد‌مخدر از نوع شيشه اعتياد داشته اهل تبريز و ساكن قم بوده و در شهرستان بندرگز خانه‌اي اجاره كرده بود. وي اضافه كرد: اين متهم براي انجام سرقت مغازه‌ها را هدف قرار مي‌داده و با حركت از شهرستان قم و انجام سرقت در شهرستان‌هاي مسير سفر در استان‌هاي مازندران و گلستان در نهايت به محل سكونت خود باز مي‌گشته است.

جانشين انتظامي گلستان تصريح كرد: اين مرد ظهرها كه صاحبان مغازه‌ها بدون پايين كشيدن كركره مغازه براي استراحت و صرف ناهار به خانه مي‌رفتند، با شگردي كاملا حرفه‌اي قفل را مي‌شكست و محتويات دخل را به سرقت مي‌برد. بعد از هر سرقت نيز بلافاصله شهر محل وقوع سرقت را ترك مي‌كرد و به شهر ديگري مي‌رفت. در همين حال سرهنگ اكبري رئيس پليس آگاهي استان گلستان نيز گفت: متهم تا‌كنون به ارتكاب 11فقره سرقت در استان گلستان اعتراف كرده است كه تحقيقات براي شناسايي ديگر جرايم وي ادامه دارد.

کد خبر 271788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha