شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور از شناسایی ۱۳۵ صفحه فیسبوکی فعال در بحث روسپیگری خبر داد.

سردار کمال هادیان فر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره نظارت پلیس بر فضای مجازی و برخی اقداماتی که سودجویان پیرامون فساد و فحشا در این حوزه می‌کنند گفت: در بحث موضوعات فساد و فحشا پلیس فتا تنها در فضای مجازی وارد می‌شود و پس از شناسایی افراد آنان را به پلیس امنیت تحویل می‌دهد.

وی با بیان اینکه پلیس فتا مستقیما وارد دستگیری این افراد نشده و دستگیری متخلفان برعهده پلیس امنیت اخلاقی است گفت: چندی پیش هرکه در فضای فیس بوک تحت عنوان روسپیگری و ... فعالیت می‌کرد را شناسایی کردیم و بیش از 135 صفحه در این خصوص شناسایی شد.

وی با بیان اینکه پلیس فتا اطلاعات این صفحات را به پلیس امنیت اخلاقی داده است گفت:‌ با تعدادی از موارد برخورد شده و برخورد با دیگر موارد نیز در دستور کار پلیس امنیت اخلاقی است.

پلیس قادر بر کنترل وایبر، واتس‌اپ و ... است

هادیان‌فر درباره نقض حریم خصوصی و تجاوز به اطلاعات شخصی کاربران در شبکه‌های مجازی نظیر وایبر،‌ واتس‌اپ و ... نیز گفت: در این خصوص پرونده‌های زیادی در کشور تشکیل شده و متاسفانه بسیاری از کاربران به ویژه بانوان به این شبکه‌ها اعتماد کرده و گاهی مشکلاتی برایشان به وجود آمده است که پرونده‌هایی در این خصوص برای متخلفان و سودجویان در شبکه‌های قضایی تشکیل شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور درخصوص توانایی پلیس برای نظارت بر وایبر و شبکه‌هایی نظیر اظهار کرد: از پرونده‌هایی که تاکنون پلیس فتا موفق به کشف آن شده است بدانید که فتا قادر بر کنترل این شبکه‌هاست.

کد خبر 271715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha