پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۷
۰ نفر

سخنگوی دولت پس از جلسه هیأت دولت و درحالی‌که رئیس‌جمهور و چند تن از وزرا در سفر آسیای مرکزی هستند، به میان خبرنگاران آمد و چند خبر مهم داشت که مهم‌ترین آنها ممنوعیت واردات خودروهای لوکس و پرداخت یارانه نقدی به نوزادان بود.

خودرو

محمدباقر نوبخت با اشاره به اينكه واردات خودروهاي با حجم موتور 2500سي‌سي به كشور به‌طور كامل ممنوع شد، افزود: پيش از اين امكان واردات خودروهاي بالاي 2500سي سي براي افراد خاص و ساكنين برخي از جزاير وجود داشت كه با مصوبه دولت اين واردات هم ممنوع شد. نوبخت تأكيد كرد: اين ممنوعيت براي مناطق آزاد كه قرار است به‌صورت عبور موقت باشند در ارتباط با مقررات گمركي صورت مي‌گيرد و واردشدن اين خودروها از مناطق آزاد به داخل كشور ممنوع شد. وي افزود:پيش از اين امكان ورود اين خودروها بعد از متروكه‌شدن و طبق ضوابط امكان فروش آنها وجود داشت اما با مصوبه  دولت اين راه نيز بسته‌شد و اين خودروها پس از متروكه شدن در گمرك بايد به كشورهاي صادركننده مرجوع شوند.

  • واريز يارانه نقدي نوزادان از اين ماه

با اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها، متولدين 93مشمول دريافت يارانه نقدي تا مرداد‌ماه نبودند كه با اظهارات ديروز محمدباقر نوبخت از اين‌ماه يارانه 45هزار و 500توماني خود را دريافت مي‌كنند. سخنگوي دولت تأكيد كرد: با عنايت به اينكه عده‌اي به جمع ما اضافه شده‌اند و نسبت به اين عزيزان ثبت‌نام صورت گرفته است، پرداخت يارانه اين متولدين با تأكيد رئيس‌جمهور و معاون اول وي از شهريور‌ماه انجام مي‌شود. به اين ترتيب تعداد زيادي از نوزادان بايد روز شنبه كه زمان واريز يارانه نقدي شهريور‌ماه است يارانه خود را دريافت كنند.

مديرعامل سازمان هدفمندي يارانه‌ها گفت: متولدان جديد نياز به ثبت نام در سامانه رفاهي ندارند و آمار آنها از طريق سازمان ثبت احوال به سازمان هدفمندي داده مي‌شود. اكبر ايزدي در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اين سؤال كه آيا متولدان جديد براي دريافت يارانه نقدي نياز به ثبت نام در سامانه رفاهي دارند، اظهار داشت: مشمولان يارانه نقدي متولداني هستند كه سرپرست آنها در حال حاضر در سايت رفاهي ثبت‌نام كرده و يارانه نقدي دريافت مي‌كنند و به فرزندان افرادي كه در حال حاضر يارانه نقدي دريافت نمي‌كنند نيز تعلق نخواهد گرفت.

مديرعامل سازمان هدفمندي يارانه‌ها در مورد نحوه اضافه‌شدن نام نوزادان براي دريافت يارانه افزود: براي متولدان جديد نياز به هيچ‌گونه ثبت‌نام وجود ندارد و اطلاعات آنها از طريق سازمان ثبت احوال به سازمان هدفمندي يارانه ارائه مي‌شود. وي با بيان اينكه از اين به بعد هر‌ماه به‌صورت خودكار آمار متولدان جديد در فهرست پرداخت يارانه نقدي قرار مي‌گيرد، تصريح كرد: اين موضوع جزو سياست‌هاي نظام و دولت بوده و به متولدان جديد از اين پس يارانه نقدي پرداخت خواهد شد. ايزدي عنوان كرد: معمولا ماهانه بين 85تا 120هزار متولد جديد به يارانه‌بگيران نقدي كشور اضافه مي‌شود.

چهل و دومين يارانه نقدي مربوط به شهريورماه جاري روز شنبه هفته آينده واريز مي‌شود. به گفته سخنگوي دولت، سرپرستان خانوار مي‌توانند از روز يكشنبه يارانه نقدي شهريور‌ماه را به ازاي هر نفر 45هزار و 500تومان برداشت كنند.

  • افزايش 155درصدي قيمت خريد تضميني محصولات كشاورزي

سخنگوي دولت همچنين از افزايش قيمت خريد تضميني محصولات كشاورزي در دولت خبر داد و گفت: دولت در جهت كمك به كشاورزان 155درصد قيمت مصوب قبلي را افزايش داد.

کد خبر 271579

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha