چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

پس از هشدارهای مختلف کارشناسان مبنی بر زنانه‌شدن فقر و آسیب‌های اجتماعی، حالا مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده، اعلام کرده که الگوی مهاجرت به کلانشهرها هم زنانه شده است.

فقر-آسیب اجتماعی

فهميه فرهمندپور با بيان اينكه الگوي مهاجرت تغيير كرده، گفت: در سال‌هاي گذشته مردان و آن هم بيشتر براي كارهاي ساختماني به كلانشهرها مهاجرت مي‌كردند، اما هم‌اكنون اين الگو تغيير كرده و زنان تحصيلكرده مجرد براي يافتن كار و يا كسب جايگاه اجتماعي به كلانشهرها مهاجرت مي‌كنند.

وي با هشدار نسبت به مهاجرت دختران و يا زنان، افزود: حتي در مهاجرت مردان به كلانشهرها آثار نامطلوبي وجود داشت كه منجر به افزايش سن دختران مجرد در روستاها و شهرهاي كوچك مي‌شد.

فرهمند با اشاره به اينكه هم‌اكنون بيش از 60درصد صندلي‌هاي دانشگاه‌ها توسط دختران پرشده است، گفت: آيا تمامي زيرساخت‌هاي لازم براي اشتغال اين افراد فراهم شده است. فرصت‌هاي شغلي بين مردان و زنان برابر توزيع نشده اما تعداد دانشجويان دختر پيشي گرفته است كه اين وضعيت در ازدواج و اشتغال مشكل ايجاد خواهد كرد.

مشاور وزير كشور در امور بانوان و خانواده بر ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب براي ايجاد فضاهاي مختلف از جمله ورزشي، رفاهي، اجتماعي براي بانوان در جامعه تأكيد كرد و افزود: بايد شرايط و زيرساخت‌هاي لازم براي اينكه يك دختر بعد از ديپلم گرفتن بدون رفتن به دانشگاه در اجتماع حتي در تشكل‌ها حضور داشته باشد فراهم شود تا همه احساس نكنند كه بايد به دانشگاه بيايند.

 

کد خبر 271503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha