همشهری‌آنلاین: با نزدیک شدن به پایان فصل اجاره بها نرخ‌ها نشان می‌دهد در این مدت اجاره واحدهای مسکونی با افزایش اندکی نسبت به سال گذشته روبرو شد و به نظر می‌رسد روند قیمت‌ها در نیمه دوم سال و با توجه به کاهش تعداد مستاجران رو به کاهش باشد.

مهر نوشت: اجاره بها در تابستان امسال با توجه به کاهش نرخ رشد تورم با شیب ملایمی افزایش یافت و مالکان نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی را در قیمت ها ندادند و در واقع به دلیل ثبات و حتی کاهش قیمت‌ها در بازار خرید و فروش، اجاره بها هم با افزایش زیادی روبرو نشد و قیمت‌ها متعادل تر از سال‌های قبل تعیین شدند.

براین اساس در فصل اجاره بها که هرسال از خردادماه آغاز شده و تاپایان شهریورماه و قبل از شروع سال تحصیلی طول می‌کشد، قیمت ها با تغییرات بیشتری مواجه می‌شود به همین جهت مشاوران املاک توصیه می‌کنند، مستاجرانی که اجباری برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس ندارند، می‌توانند در نیمه دوم سال به دنبال یافتن مسکن مناسب باشند زیرا مالکان به دلیل کاهش تعداد مستاجر، قیمت‌های مناسب‌تری را تعیین می‌کنند.

در حال حاضر هم نیمه اول شهریورماه به پایان رسیده و به نظر می رسد که در نیمه دوم سال بازار اجاره بها دستخوش تغییرات خاصی نشود و نرخ‌هایی که در تابستان امسال برای آپارتمان‌ها تعیین شد تاپایان سال هم ادامه یابد، ضمن آنکه رکود بازار خرید و فروش هم تاثیر زیادی را در بازار اجاره گذاشته بنابراین حتی امکان کاهش نرخ اجاره در برخی از مناطق وجود دارد.

اجاره بهای آپارتمان‌های کوچک

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، آپارتمانی 45 متری در جیحون - تیموری، یکخوابه با انباری 22 میلیون تومان رهن کامل داده می شود و در آزادی - جیحون برای واحدی 45 متری در طبقه4 با پارکینگ و انباری 7 میلیون تومان رهن و 750 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

همچنین در ستارخان - تهران ویلا آپارتمانی 43 متری زیرهمکف با شرایط 17 میلیون تومان رهن و 500 هزار تومان اجاره داده می شود و در میدان سپاه خیابان سرباز برای واحدی 45 متری، طبقه 3 و تکواحدی، 20 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

مالک آپارتمانی در خیابان جیحون به مساحت 45 متر و یکخوابه با 25 میلیون تومان رهن، واحد خود را اجاره می دهد و در یوسف آباد - جهان آرا آپارتمانی به مساحت 43 متر و یکخوابه با عمر 16 ساله 43 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

براین اساس، در خیابان شریعتی-معلم-مرودشت آپارتمانی 45 متری در طبقه اول با عمر 8 ساله با پارکینگ و انباری 10 میلیون تومان رهن و 800 هزار تومان اجاره تعیین شده است و در شهر زیبا خیابان مرادی آپارتمانی به مساحت 43 متر با پارکینگ و انباری با 27 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان ماهیانه، اجاره داده می شود.

همچنین آپارتمانی بالاتر از اکباتان - شهرک آزادی با متراژ 45 مترمربع و یکخوابه با عمر 5 ساله، 30 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان اجاره تعیین شده است و در جنت آباد شمالی واحدی 45 متری و یکخوابه با انباری، 25 میلیون تومان رهن و 600 هزار تومان اجاره داده می شود.

برای آپارتمانی در شریعتی - پلیس با مساحت 45 متر هم 34 میلیون تومان رهن تعیین شده است و در جنت آباد شمالی برای آپارتمانی 45 متری و یکخوابه با انباری 25 میلیون تومان رهن و 600 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

کد خبر 271442

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha