همشهری آنلاین: وزیر کشور با اشاره به اینکه از پاکستان و افغانستان چندین مورد برای ورود به کشور داشتیم که ۲ تا ۳ نفر بازداشت شدند گفت: اطلاع جدیدی از وضعیت دانایی‌فر نداریم.

وزیر کشور

به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، با اشاره به جلسه امروز، گفت: این جلسه هر چند ماه یک بار برگزار می‌شود و آخرین شرایط سیاسی و امنیتی کشور را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا سیاست‌های وزارت کشور به معاونان ابلاغ شود.

وی افزود: با توجه به شرایط مرزها مهمترین محور بحث جلسه امروز امنیت در مرزها بود. ما آمادگی کاملی در مرزها داریم و از معاونان استانداری‌ها خواستیم تا شرایط را مورد بررسی قرار دهند و سیاست‌های لازم را نیز ابلاغ کردیم.

وزیر کشور در خصوص اصلاح قانون برگزاری انتخابات شوراها، با بیان اینکه باید قوانین شوراها بازنگری شود، اظهار داشت: به هر حال شوراها با چندین سال سابقه به نقاطی رسیدند که در برخی موارد کاستی‌هایی در قانون وجود دارد و باید اصلاح و یا مواردی به این قانون اضافه شود تا کارآمدتر شود.

رحمانی‌فضلی از تشکیل کارگروه شوراها و شهرداری‌ها برای بازنگری و قوانین انتخابات شوراها خبر داد.

وی در خصوص آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات میاندوره‌ای مجلس، گفت: ما آمادگی کاملی برای برگزاری انتخابات میاندور‌ه‌ای مجلس شورای اسلامی داریم، البته باید با شورای نگهبانه هماهنگ باشیم که البته اگر آنها هم آماده باشند می‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم. مقدمات کار فرآهم شده و آماده برگزاری انتخابات هستیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا اعلام شده گروهک تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سراسر کشور اقدام به سربازگیری کردند و آیا وزارت کشور اطلاع دقیقی از این موضوع دارد؟ گفت: خبر سربازگیری در داخل کشور نداشتیم، البته این به معنای عدم تبلیغ آنها برای این کار نیست، اما مردم ما در مناطق مرزی هوشیار هستند و علاوه بر آن نیز نیروهای امنیتی آمادگی کامل دارند و بر منطقه مسلط هستند.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: گروه‌های تروریستی در عراق موفقیتی نداشته‌اند و فقط هزینه‌هایی را به ملت این کشور وارد کردند.

وی با بیان اینکه موردی مبنی بر سربازگیری در داخل کشور گزارش نشده است، گفت: البته از پاکستان و افغانستان چند مورد را داشتیم که قصد ورود به کشور را داشتند، اما ما از ورود آنها ممانعت کرده و دو تا سه مورد را نیز بازداشت کردیم.

وزیر کشور در خصوص آخرین وضعیت انتخاب معاونت سیاسی وزارت کشور، گفت: چندین گزینه را انتخاب کردیم، اما فرد نهایی برای تصدی این پست مشخص نشده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت گروهبان دانایی‌فر، اظهار داشت: اطلاع جدیدی از دانایی‌فر نداریم، اما با همکاری دستگاه دیپلماسی کشور پیگیر آخرین وضعیت آقای دانایی‌فر هستیم.

رحمانی‌فضلی درباره جلسات مشترک دولت، مجلس و احزاب و اینکه این جلسات برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: شما از کجا می‌دانید که این جلسات برگزار نمی‌شود. این جلسات با حضور آقای افتخاری برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رهبران گروهک تروریستی داعش اعلام کردند که ما بزودی وارد ایران می‌شویم و ارزیابی وزارت کشور در خصوص این اظهارات چیست؟ گفت: آنها در سطح وسیعی سخنان خود را اعلام می‌کنند و حتی می‌گویند ورود به ایران جزو برنامه‌های‌مان است و حتی نفراتی که بازداشت شدند در اعترافات خود این موضوع را اعلام کردند، اما قدرت ایران بالاتر از این حرف‌هاست.

وزیر کشور به سفر اخیر دولت به مشهدمقدس اشاره کرد و گفت: این سفر، سفر خوبی بود. برنامه‌هایی برای مقابله و حل مشکلات حاشیه‌نشینی ارائه شد. علاوه بر آن تصمیمات خوبی برای حل مشکل آب مشهد و حمل و نقل مشهد نیز گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد در این سفر در طول سه سال رودخانه کش‌افرود ساماندهی شود و برقی کردن راه‌آهن تهران مشهد نیز جزو مصوبات این سفر بود.

کد خبر 271281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha