همشهری آنلاین: نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت مطالبات ایثارگران از ۲۰ روز آینده خبر داد.

شهیدی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی پنجشنبه 13 شهریور در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان آستانه‌اشرفیه، یکی از مهم‌ترین دغدغه را مطالبات ایثارگران از سال 86 عنوان کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور نیز بر پرداخت مطالبات ایثارگران تأکید دارند و پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران تا 20 روز آینده انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود سه میلیون و 300 هزار جامعه ایثارگری در کشور داریم و 229 هزار و 285 نفر کشور ما شهید تقدیم کرده است. همچنین 505 هزار و 27 نفر جانباز و حدود 42 هزار آزاده داریم.

معاون رییس‌جمهور خدمات‌رسانی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت را دو رکن مهم بنیاد عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر نشر فرهنگ ایثار و شهادت تأکیددارند زیرا فرهنگ اسلام و امام حسین (ع) به‌عنوان الگوی ایثار و شهادت باید در جامعه رشد کند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید با بیان اینکه باید به خانواده‌های شهدا خدمات زیادی ارائه می‌شود، افزود: هر قدر به این عزیزان خدمت کنیم نمی‌توانیم ذره‌ای از رنج و سختی یک شب جانباز را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه دیوار بی‌اعتمادی بین جامعه ایثارگری و بنیاد ایجاد شده است، گفت: تلاش زیادی صورت می‌گیرد که این دیوار بی‌اعتنایی از بین برود و این موضوع از اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند بنیاد سیاسی نشود، افزود: برقراری ارتباط بنیاد با خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های بنیاد بوده به‌طوری‌که در یک سال اخیر بنیاد سیاسی نشده است.

حجت‌الاسلام شهیدی در ادامه سخنانش گفت: هر انقلابی که در دنیا اتفاق می‌افتد با فکر و روح مواجه می‌شود و انقلاب به معنای دگرگونی و تغییر معیارها است یعنی معیارهایی حاکم بوده و مردم آن‌ها را نمی‌خواستند و قصد تغییر دارند.

وی با بیان اینکه قبل از دوره جاهلیت معیارهای غلطی حاکم بود، افزود: خانه کعبه به مکانی برای بت‌های دست‌ساخته مردم تبدیل شده بود و در زمان قحطی خدای خمیری خود را بین مردم تقسیم می‌کردند و پس از قحطی دوباره آن را می‌ساختند.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در دوران جاهلیت دختر داشتن ننگ بود، گفت: در این دوران دختر خانواده‌ها را می‌کشتند و افکار جاهلانه قبل از وجود رسول خدا (ص) حاکم بود اما وقتی پیامبر(ص) که رهبری جامعه را به عهده گرفتند،کعبه را خالی از بت‌های جاهلیت کردند. در دوران پیامبر (ص) معیارهای جدید در جامعه آن دوران حاکم شد و مؤمنان برای پایداری اسلام فداکاری کرده و شهید دادند.

حجت‌الاسلام‌ شهیدی به انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مردم خواهان تغییر حکومت ظالمانه گذشته بودند و در کنار امام راحل (ره) قرار گرفتند و شهید دادند و حکومت اسلامی را تشکیل دادند و اکنون نیز در کنار امام خامنه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه برخی از مخالفان در ابتدای انقلاب اقدام به ترور شخصیت‌ها کردند و عده‌ای دیگر نیز دست‌نشانده کفار بودند و در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند،افزود:مقاومت مردم و پایداری آن‌ها مخالفان را در اهداف خود ناکام گذاشته است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید سه عامل را موجب پیروزی انقلاب دانست و افزود: اعتقاد، رهبری و مردم عامل پیروزی انقلاب اسلامی شده است. پس از امام راحل رهبری جامعه به فرزند خلفش امام خامنه‌ای سپرده شده که تا امروز از آن بهره‌مند هستیم و مردم نیز مهم‌ترین عامل پشتیبانی این نظام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با بیان اینکه آسایش و آرامش امروز مدیون فداکاری فرزندان شهید خانواده‌های شهدا و ایثارگران است، خاطرنشان کرد: مردم ایران بی‌نظیر هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از حضور در شهرستان آستانه‌اشرفیه با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدای والامقام آرمیده در این مکان ادای احترام کرد و سپس به زیارت حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) رفت.

شهرستان آستانه‌اشرفیه در دوران دفاع مقدس 423 شهید را تقدیم نظام کرده است. ‌هزار و 100 نفر از مردم این شهرستان با حضور خود در دفاع مقدس به‌افتخار جانبازی نائل شدند و 150 نفر نیز آزاده هستند.

آستانه‌اشرفیه، در ۳۵ کیلومتری شرق شهرستان رشت و در فاصلهٔ 7 کیلومتری شهر لاهیجان، چهارمین شهر مذهبی کشورمان است.

حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف پسر امام موسی کاظم (ع) در این شهر، آستانه‌اشرفیه را به میعادگاه شیفتگان خاندان عصمت و طهارت در کشورمان تبدیل کرده است.

کد خبر 270968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha