همشهری‌آنلاین - زهرا جورابلو: کتاب اوج؛ معرفی ۱+۳۸ چهره موفق و کارآفرین برتر ایران توسط محمد سلیمانی و از سوی انتشارات راه‌دان گردآوری و تالیف شده است.

کتاب اوج؛ معرفی ۱+۳۸ چهره موفق و کارآفرین برتر ایران

سلیمانی با اشاره به اینکه تا پیش از این هیچ منبع بومی برای معرفی کارآفرینان کشور در دسترس نبود، اظهار داشت: در سال 87 که اواخر دوره‌ی تحصیلم بودم به دنبال کتاب و یا منبعی درباره الگوهای موفق کسب‌وکار به صورت بومی بودم تا بتوانم به عنوان الگوی کاری از تجربه های آنها استفاده کنم. اما متاسفانه هیچ نمونه‌ی ایرانی و بومی در بازار کتاب و نمایشگاه بین‌المللی کتاب نبود و تنها نمونه‌های خارجی در دسترس بودند. در نهایت تصمیم گرفتم خودم چنین کاری را انجام دهم و از تجربیات، شکستها و موفقیتهای افراد موفق کسب‌وکار درس بگیرم. به این ترتیب برای رسیدن به هدفم کارهای تحقیقاتی و پژوهشی با کارآفرینان و برندها انجام دادم، در نمایشگاه‌های مربوط شرکت ‌کردم و اطلاعات مربوط به سوابق تولیدی و موفقیتهای آنها را از سازمانها و وزارتخانه بدست آوردم.

وی گفت: یکی از معیارهای انتخاب این افراد مدت زمان حضور آنها در پنج زمینه‌ی صنعت، کشاورزی، دامداری، خدمات و آموزش بود که با همکاری و مشورت اساتید بیش از هزار نفر انتخاب شدند که با 200 نفر از آنها مکاتبه انجام دادیم، و 100 نفر از آنها با کاری که می‌خواستیم بکنیم، موافق بودند و از این بین با 50 نفر از آنها گفتگو کردیم و در نهایت شرح موفقیتها و تجربه‌های 38 تن از آنها چاپ شد.

سلیمانی افزود: هدف از انجام این کار این بود که اگر یک روز یک جوانی داستانی از این کتاب را خواند، جرقه‌ای در ذهنش بزند و کسب‌وکار خودش را راه بیندازد.چاپ سوم کتاب نشان می‌دهد که علاقه‌مندان بسیاری را به خو جلب کرده است. معمولا در رسانه‌ها بازیگران و فوتبالیستها الگو هستند. فراموش نکنیم که افراد موفق در حوزه کسب‌وکار هم می‌توانند الگوی جوانان باشند.

محمد سلیمانی با اشاره به این که نگارش و تنظیم کتاب حدود دو سال طول کشید، گفت: متن خیلی ساده و روان است تا همه از پیر و جوان بتوانند آن را بخوانند و درک کنند. مخاطبان این کتاب هم دانش‌اموزان دوره راهنمایی و دبیرستان هستند و هم افراد مسن در هر صنفی و با هر کاری. این کتاب اوایل سال 1391 منتشر شد و در عرض سه هفته چاپ اول آن تمام شد.

شایان ذکر است که کتاب اوج؛ معرفی 1+38 چهره موفق و کارآفرین برتر ایران تنها از طریق وبسایت اختصاصی کتاب به فروش می‌رسد و تا کنون در هیچ کتابفروشی عرضه نشده است. سلیمانی هدف از این کار را اینگونه بیان کرد: می‌خواستم کتاب با قیمت پایین‌تر و قیمتی نزدیک به قیمت چاپ به دست مخاطبان برسد و در دسترس دانشجویانی که قدرت خرید ندارند، قرار بگیرد. علاوه بر این می‌خواستم کتاب از طریق شیوه‌ای که امروزه در دنیا مرسوم است، یعنی فروش آنلاین، به فروش برسد و تجربه ای هم در این زمینه داشته باشم.

کتاب کارآفرینان برتر صنعت غذا و کترینگ تالیف دیگری از محمد سلیمانی است که در آن با 6 نفر از کارآفرینان مصاحبه شده و به معرفی کارآفرینان در این حوزه پرداخته است.

وی در پایان گفت: از سوی هیچ سازمانی برای چاپ و انتشار این کتاب حمایت نشدیم. با اینکه بودجه مربوط به چنین کارهای فرهنگی در دست بخشهای دولتی و سازمانهای مربوط است، اما هیچیک هیچ قدمی برنداشتند. مشکل جوان امروزی نداشتن امید و انگیزه است. عنوان کتاب 1+38 چهره موفق و کارآفرین برتر ایران است. جوانان می توانند با خواندن کتاب به این باور برسند که خودشان می‌توانند یکی از این کارآفرینان باشند، آن یک نفر خود خوانندگان کتاب هستند.

کد خبر 270894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha