سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

شهردار تهران طی سخنانی در آیین افتتاحیه نمایشگاه باز باران که در برج میلاد تهران برگزار شد، تاکید کرد: از این باب که کاری با نام باز باران با همکاری بخش‌های مختلف، اصناف، تولیدکنندگان، مجموعه صدا و سیما و سایر بخش‌ها شکل گرفت بسیار خوشحال هستم؛ چرا که این نمایشگاه ازجمله کارهایی است که نیازمند یک کار جمعی است.

در اين مراسم كه عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صداو سيما نيز حضور داشت، محمدباقر قاليباف با تأكيد بر ضرورت ايجاد همكاري بين بخشي، افزود: امروز كشور ما بيش از هر زمان ديگري نيازمند اين است كه مديران مقداري پا روي نفس خود بگذارند و بت‌پرستي قرن بيست‌و‌يكمي را رها كنند تا خدمت را بدون نام و نشان براي اين مردم انجام دهند. بايد كاري را شروع كنيم كه به‌دنبال درآمد، پول، نام و نان نگرديم؛ در اين زمينه ما در مجموعه شهرداري تهران مصمم هستيم كه بتوانيم در چارچوب وظايفي كه داريم با اين رويكرد در خدمت همه بخش‌هاي مختلف براي خدمت به شهروندان باشيم.

قاليباف عنوان داشت: اگر بخواهيم به سمت بهار فرهنگي حركت كنيم بايد به اين بخش از فرهنگ به‌طور جدي توجه كرده و رضايتمندي ايجاد كنيم. در اين ميان بحث نوشت افزار و پوشاك نيز بسيار با اهميت است. البته اين اهميت از بعد آن نيست كه نوشت‌افزار يك‌وسيله و نياز مادي است؛ چرا كه حتي اگر احساس كنيم اين بخش يك ابزارخنثي است، اشتباه كرده‌ايم.
شهردار تهران خاطرنشان كرد:

بدون‌شك نوشت افزار، پوشاك و نيازهاي اينگونه در اصل بيشترين سهم را در شكل دهندگي ذائقه جامعه ما دارد؛ چرا كه الگوي مصرف را جهت مي‌دهد، در ادامه سبك زندگي را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد و در نهايت در يك فاصله زماني روي هويت ما اثر مي‌گذارد. مخصوصا نوشت‌افزار و پوشاك براي قشر كودكان و نوجوانان ما كه تأثيرپذير‌ترين قشر جامعه ما هستند و آينده آنها را شكل مي‌دهد، بسيار تأثير‌گذار است.

وي در ادامه عنوان داشت: بدون شك همه پدران، مادران، مديران، معلمان، صاحب‌نظران، اصحاب فرهنگ و دلسوزان جامعه براي يك جامعه سالم و با نشاط به اين امر نيازمنديم؛ تا جايي كه مي‌توانيم بگوييم كودكان و نوجوانان ما مصرف‌كننده اين كالاها نيستند بلكه در حقيقت آنها مخاطبان ما هستند. قاليباف ابراز داشت: اگر براي ما پيشرفت، استقلال، عزت و توسعه كشور مهم است، همه اين موارد در گرو منابع انساني است و منابع انساني نيز در گرو تربيت صحيح اين فرزندان و دلبندان ماست.

شهردار تهران با تأكيد بر اين نكته كه «نوشت افزار يك كالاي فرهنگي راهبردي به‌شمار مي‌رود و يك موضوع بسيار ساده پيش‌پاافتاده نيست»، گفت: امروز خدمت همه توليدكنندگان، اصحاب فرهنگ و مخصوصا فعالان در بخش چاپ، نشر، توليد و انتشارات عرض مي‌كنم كه ما را به‌عنوان همكار و خدمتگزار خود حس كنيد و بدانيد موضوع نمايشگاه باز باران هر سال با كيفيت بهتر و كميت بيشتر برگزار مي‌شود. حتي اين موضوع را با دوستان و شهرداران ساير كلانشهرها نيز به بحث گذاشتيم و حتما سال آينده اين نمايشگاه به‌صورت يك موضوع مهم در كلانشهر‌ها و مراكز استان‌ها برگزار خواهد شد.

در پايان اين مراسم از جمعي از فعالان عرصه هنر نيز تقدير شد كه مرضيه برومند به‌دليل خلق شخصيت شهر موش‌ها از سوي شهرداري مورد تقدير قرار گرفت و وي نيز كليد شهر موش‌ها را به شهردار پايتخت تقديم كرد. شهردار تهران در حاشيه اين برنامه در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره انتخابات هيأت‌رئيسه شوراي شهر تهران گفت: از تلاش مسجدجامعي رئيس سابق شوراي شهر تشكر مي‌كنم. يكي از ويژگي‌هاي يك جامعه زنده پويا بودن است و انصافا مسجدجامعي در يك سال گذشته مديريت خوبي داشت.

وي تصريح كرد: با وجود فراز و نشيب‌هاي بسياري كه وجود داشت صبر و متانت مسجدجامعي را مي‌توان به‌عنوان يكي از برجستگي‌هايش در جلسات شورا نام برد؛ چرا كه اداره جلسات كار سختي است. مهدي چمران نيز بيش از يك‌دهه سابقه كار و فعاليت در شوراي شهر دارد كه اميدوارم موفق‌تر از گذشته به فعاليت‌هاي خود ادامه دهد.

کد خبر 270811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha