سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

شاکر رزاق الدعمی، رایزن بازرگانی سفارت عراق در ایران از تلاش برای تاسیس یک بانک مشترک میان ایران و عراق برای انجام مبادلات بانکی خبر داد.

رئيس ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق نيز در همايش كاربردي تجارت ايران با عراق گفت: قرار است طي 3‌ماه آينده نشستي در عراق برگزار كنيم و اتاق بازرگاني در عراق ايجاد شود تا حجم صادرات به عراق را افزايش دهيم. رستم قاسمي، مشاور معاون اول رئيس‌جمهور نيز اعلام كرد كه پيشنهادهايي براي رفع موانع صادرات به دولت داده‌ايم كه مي‌تواند در رشد صادرات نقش داشته باشد. وي در مورد همكاري با عراق گفت: قرار است 2ميليون واحد مسكوني در عراق ساخته شود كه بخش عمده‌اي از آن توسط پيمانكاران و مصالح ايراني ساخته خواهد شد.

امروز مرزهاي جنوبي از طريق عراق باز شده و اگر به درستي به مولفه‌هاي اقتصادي اهميت ندهيم اين بازار را از دست مي‌دهيم. قاسمي گفت: بازار عراق، بازار خيلي بزرگي است و در عراق، هم كار وجود دارد و هم منابع مالي و اين در حالي است كه زيرساخت عراق بسيار خراب بوده كه نياز به نوسازي اساسي دارد و با توجه به اينكه مسئولان عراقي نظر بسيار مثبتي به ايران دارند و بعد از موضوع داعش به ايران مديون هستند اين موضوع فرصت بسيار مناسبي براي ايران محسوب مي‌شود.

کد خبر 270808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha