مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

سید محمد فخار: در فاصله ۲۰ روز تا پایان تابستان طرح گردشگری در پایتخت با قوت دنبال می‌شود.

نشست خبری

همچنين نمايشگاه‌هاي بازباران از فردا به مدت 10 روز حال‌و‌هواي روزهاي خوب مدرسه را براي شهروندان زنده خواهد كرد. ديروز در نشست خبري معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران اعلام شد كه 25 هزار نفر از ابتداي تابستان در قالب تورهاي فرهنگي به گردش در تهران پرداخته‌اند.

آنگونه كه حجت‌الاسلام ميثم امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران در نشست خبري روز گذشته خبر داده، توسعه گردشگري يكي از محورهاي فعاليت مديريت شهري در تابستان سال‌جاري است كه اين مهم با آغاز سال تحصيلي نيز ادامه مي‌يابد. توسعه گردشگري در شهر تهران با ورود شهرداري به حوزه گردشگري شهري رخ داده است. درحال حاضر اين زمينه فراهم است كه شهروندان طي تماس با 137از امكانات گردشگري آژانس‌هاي معتبر استفاده كنند و 3مسير يكروزه و 7مسير نيمروزه گردشگري تعيين شده كه با استقبال مردم مواجه بوده است. همچنين تاكنون 12تا 14ميليون نفر- گردشگر از 30نقطه گردشگري تهران بازديدكرده‌اند.

استقبال شهروندان تهراني موجب شده كه طرح گردشگري با آغاز سال تحصيلي نيز ادامه يابد. در اين زمينه قرار است تورهاي گردشگري يكروزه در تهران براي دانشجويان جديد الورود دانشگاه‌هاي تحت پوشش وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان برپا شود. امرودي همچنين از برپايي نمايشگاه مهر تربيت از 12تا 22شهريورماه در 22منطقه تهران خبر داد كه در اين نمايشگاه به فعاليت‌هاي فرهنگي استان‌ها و اقوام پرداخته مي‌شود. در اين طرح اقوام و آداب و رسوم استان‌ها، ارائه سوغات و پوشاك محلي و كارگاه‌هاي ساخت اين محصولات برپا مي‌شود. همچنين قرار است در اين نمايشگاه نام آوران، شهدا و نقش استان‌ها در انقلاب و جنگ مورد توجه قرار گيرد. طرح راهيان نور نيز با هدف توسعه فرهنگ دفاع‌مقدس در قالب تورهاي گردشگري با اعزام 6هزار تهراني به مناطق جنگي ادامه مي‌بابد. در اين طرح كاروان‌هاي راهيان نور از 5تا 25شهريورماه با همكاري شهرداري به مناطق جنگي اعزام مي‌شوند.

  • اتوبوس پياده مدرسه

خبر ديگر معاون شهردار تهران در نشست خبري با حضور خبرنگاران اجراي طرح جديد «اتوبوس پياده مدرسه» بود. در اين طرح دانش‌آموزاني كه بدون سرويس، مسير مدرسه تا منزل را طي مي‌كنند، تحت مديريت يك مربي قرار مي‌گيرند تا با طي كردن يك مسير مشترك هم رفتارهاي ترافيكي را بياموزند و هم امنيت آنها در اين مسير تأمين باشد. وي همچنين از انعقاد تفاهمنامه بين شهرداري و وزارت آموزش و پرورش خبر داد. در اين راستا جلساتي با حضور معاونين آموزش و پرورش و شهرداري تهران برگزار شده تا با اجراي برنامه‌هاي لازم بچه‌ها با موضوعات تحكيم بنيان خانواده، مقابله با بحران هويت و بحران فقر حركتي آشنا شوند. در همين راستا كميته‌هاي رسيدگي به وضعيت ساختمان و بناي مدارس و فعاليت‌هاي فرهنگي تشكيل شده است تا بررسي شود چه اتفاقاتي بايد در مدارس بيفتد تا شاهد شادابي دانش‌آموزان تهراني باشيم.

  • تشكيل شوراي كمك به مدارس

تشكيل شوراي كمك به مدارس خبر ديگري بود كه امرودي درباره آن گفت: مديريت شهري با همكاري مديران كل آموزش و پرورش استان تهران از 2‌ماه قبل بحث تعميرات و آماده‌سازي‌ مدارس را آغاز كردند به‌طوري كه تا 25شهريورماه مدارس مورد نظر براي دانش‌آموزان آماده شود. ديگر اخبار اين نشست خبري شامل افزايش تعداد فضاهاي فرهنگي تهران تا پايان مهرماه، برپايي132مراسم بازگشايي مدارس تهران، نصب 38پرچم جديد در پايتخت و حمايت مديريت شهري از نقش مادري در خانواده‌ها و مجامع عمومي شهر بود.

کد خبر 270716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha