همشهری آنلاین: معاون مطالعات و برنامه ریزی امور زیرساخت و طرح جامع از به‌کارگیری ایده‌های خلاق شهروندان و متخصصان در عرصه‌های مختلف در"ایده‌ بازار تخصصی شهرداری تهران" خبر داد.

شهرداری تهران

به گزارش ایسنا، معاون مطالعات و برنامه ریزی امور زیرساخت و طرح جامع اظهارداشت: در راستای توسعه و تعمیق ارتباط میان شهروندان و مجموعه مدیریت شهری و همچنین بهره مندی از خلاقیت و تفکر سازنده صاحبان ایده، راه‌اندازی"ایده بازار تخصصی شهرداری تهران" ضروری به نظر می‌رسید.

بصیری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد برای جذب ایده‌های مردمی گفت: شهرها و نهادهای هدایت‌کننده آن، به دلیل تحولات مختلف در طول زمان همواره با چالش‌های جدیدی روبه‌رو هستند، بروز این چالش‌های جدید به معنای نیاز به راه‌حل‌های جدید و خلاقانه است و یکی از مهم‌ترین مسیرها برای دستیابی به راه‌حل‌های جدید، استفاده از ایده‌های خلاق است.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد: یک ایده، مراحل مختلفی را سپری می‌کند تا از خام بودن به یک ایده بالغ و عملیاتی تبدیل شود و به همین منظور، یکی از اهداف این "ایده‌بازار تخصصی" حرکت از ایده‌های خام به سمت ایده‌های بلوغ یافته و عملیاتی نمودن آنهاست.

بصیری افزود: با توجه به این رویکرد، "ایده‌بازار تخصصی" شهرداری تهران محورهای مشخصی را تعیین نموده تا بر اساس آن ایده‌های هدفمند برای حل چالش‌های پیش‌روی شهرداری تهران را جذب نموده و سپس به پرورش آنها بپردازد.

وی در ادامه گفت: ایده‌ها پس از دریافت در سایت "ایده‌بازار تخصصی شهرداری تهران" به نمایش در می‌آیند تا امکان تبادل نظر پیرامون ایده‌ها فراهم گردد و این امر سبب می‌شود تا ایده‌پردازان از نظرات صاحب‌نظران در مورد ایده خود آگاه شوند و در برخی موارد گروه‌های دو یا چند نفره با ایده‌های مشترک شکل بگیرد و درعمل، مرحله بلوغ ایده‌ها آغاز گردد.

معاون مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ارتباط با ایده‌های برتر عنوان داشت: کمیته علمی "ایده‌بازارتخصصی" از میان اید‌ه‌های ارسالی، ایده‌های نوآورانه، غیرتکراری و دارای قابلیت ایجاد ارزش افزوده برای شهر و شهرداری تهران را انتخاب و از صاحبان ایده تقاضا می‌کند در کارگاه‌های تخصصی پرورش ایده (به صورت جمعی یا فردی) شرکت نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد که شکل دهی جریان و تفکر ایده بازار تخصصی شهرداری تهران در سیستم مدیریت شهری و اقداماتی از این دست منجر به رشد و بالندگی شهر گردد.

بصیری ادامه داد: در این کارگاه‌ها که با حضور صاحب‌نظران و متخصصان و همچنین صاحبان ایده‌ برگزار می‌شود، امکان پرورش هر چه بیشتر ایده‌ها و بلوغ‌ یافتن آنها فراهم می‌شود.

وی افزود: در نهایت، ایده‌های برتر در ایده بازارتخصصی شهرداری تهران مورد تقدیر و در صورت استفاده و بهره‌برداری مستقیم از ایده‌ها امکان همکاری ایده‌پردازان با سازمان‌های مختلف شهرداری تهران نیز مهیا خواهد شد.

بصیری در خاتمه در باره محورهای فراخوان ایده‌بازار تخصصی شهرداری تهران گفت: محورهای اصلی و زیر محورهای حوزه مدیریت شهری احصاء شده است و به زودی به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

کد خبر 270669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha