همشهری آنلاین: نیروهای مشترک ارتش عراق و پیشمرگ‌ها پس از شکستن محاصره شهرک آمرلی، شهر سلیمان بیک را هم آزاد کردند.

شهر سلیمان بیک عراق آزاد شد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری سومریه نیوز،‌ نوری مالکی که به شهر آمرلی سفر کرده است با مردم این منطقه از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

نوری مالکی نخست وزیر عراق (که دوره وی در حال پایان است) به همه وزارتخانه‌ها دستور داد خدمات مورد نیاز ساکنان شهر تازه آزاد شده آمرلی را تأمین کنند.

تروریستهای عضو گروهک داعش بیش از دو ماه بود که شهر آمرلی واقع در شرق تکریت را به محاصره خود در آورده بودند.

نیروهای نظامی و مردمی عراق با آزاد سازی مرکز آمرلی به پاکسازی مین ها و بمب های تروریستهای داعش پرداختند. ارتش و نیروهای مردمی برای آزادی تکریت و موصل مهیا شده اند.

عجز و لابه داعشی ها برای فرار از آمرلی

یکی از شاهدان عملیات شکستن محاصره شهر شیعه نشین آمرلی در عراق گفت: وقتی عناصر داعش در محاصره نیروهای مردمی و ارتش قرار گرفتند با استفاده از بلندگو خواستار مهلت شدند تا بتوانند بگریزند.

فرمانده عملیات آمرلی نیز گفت: آمار دقیقی از تلفات تروریستها در اختیار ندارم اما آنها تلفات و خسارات سنگینی متحمل شده اند.

وی افزود: در مناطق آزاد شده، نیروهای امنیتی و گروه های شبه نظامی حضور دارند و بگونه ای استقرار یافته اند که تروریستهاحتی نخواهند توانست یک متر آن را بازپس بگیرند.

سلیمان بیک هم آزاد شد

نیروهای مشترک ارتش عراق و پیشمرگ ها پس از شکستن محاصره شهرک آمرلی، شهر سلیمان بیک را هم آزاد کردند.

بار رسیدن نیروهای امنیتی عراقی به سلیمان بیک بیشتر تروریستها پا به فرار گذاشتند و بیست وپنج نفر از آنان به هلاکت رسیدند.

دستگاه ضد تروریسم عراق اعلام کرد، 23 چچنی عضو داعش در منطقه سلیمان بیک کشته شدند.

سلیمان بیک با 50 هزارنفر جمعیت در90 کلیومتری شرق تکریت دراستان صلاح الدین واقع شده است و مسیر جنوب عراق را به شمال متصل میکند.

پیشروی نیروهای عراقی به 15 کیلومتری موصل

گزارشگر العربیه، درباره پیشروی نیروهای مشترک ارتش عراق و پیشمرگ ها گفت: منابع کرد از فرار جنگجویان داعش به سوی تپه های حمرین در شمال تکریت خبر دادند.

نیروهای مشترک به منطقه تلکیف در 15 کیلومتری موصل رسیده اند. ارتش عراق و پیشمرگ ها تلکیف را در محاصره خود دارند و برای آزادسازی این شهر آماده می شوند.

پس از آن زمینه برای جنگ بزرگ در موصل دومین شهر بزرگ عراق فراهم خواهد شد.

نیروهای مسلح و افراد مسلح قبایل در استان الانبار هم پیشروی هایی داشتند. درگیریها در حدیثه، جلولا و السعدیه در استان الانبار ادامه دارد.

فرار 30 سرکرده داعش از فلوجه

بیش از 26 فرمانده ارشد داعش از فلوجه به سمت مناطق صحرایی استان الانبار عقب نشینی کرده اند.

به گزارش پایگاه الاخبار عراق، مکی العیثاوی عضو شورای نجات فلوجه با بیان این خبر در معرفی این افراد گفت: آنان از برجسته ترین فرماندهان واحدهای داعش به شمار می آیند. از زمانی که گروههای مختلفی در فلوجه خود را برای رویارویی با داعش آماده کرده اند نیروهای وابسته به این گروه تروریستی در حال ترک این شهر هستند.

هلاکت فرمانده گروهک تروریستی داعش دررصافه

به گزارش پایگاه اینترنتی سومریه نیوز عراق ،‌ سرتیپ سعد معن سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد دوشنبه در کنفرانس خبری با اعلام این خبر افزود این تروریست مسئول چندین عملیات تروریستی در مناطق متعدد بغداد بود.

وی افزود: نیروهایی از پلیس فدرالی توانستند تروریستی معروف به ابو ایسر ابو احمد را بکشند که امیر داعش در منطقه رصافه بغداد بود.داعش او را به عنوان «امیر منطقه رصافه در ولایت بغداد» منصوب کرده بود.

ژنرال آمریکایی: شکست داعش در آمرلی مهم است

ژنرال مارک کیمیت دستیار سابق وزیر خارجه آمریکا و ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا گفت: این شکست نشان می دهد داعش آنقدرها هم قدرتمند نیست و می توان آن را شکست داد. نتیجه دیگر این شکست آن است که اگر ائتلافی با کمک نیروهای امنیتی عراق و کردهای این کشور تشکیل شود و با پشتیبانی جامعه بین المللی همراه باشد، می توان داعش را شکست داد و این گروه را به عقب راند.

کد خبر 270668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha