یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

عباس جدیدی در رابطه با عملکرد یکساله دوره چهارم شورای شهر تهران گفت: کاملا مشخص است اکنون نگاه‌ها نسبت به شورا نسبت به گذشته تغییر کرده است.

 معاون نظارت شوراي شهر تهران يكي از دلايل اين امر را شركت منظم اعضا در جلسات شورا و برگزاري مرتب جلسات كميسيون‌هاي تخصصي كه باعث بهبود كيفيت زندگي شهروندان مي‌شود، دانست. به عقيده وي همين عوامل باعث شده تا نتيجه تصميمات شوراي شهر تهران جدي‌تر از قبل در مديريت شهر ديده شود. جديدي همچنين در رابطه با به‌وجود آمدن كميسيون جديد نظارت و حقوقي در دوره جديد شورا گفت: اصل وجودي كميسيون نظارت تنقيح قوانين و برون‌سپاري بوده است. قضازدايي مورد ديگري بود كه جديدي گفت با وجود كميسيون نظارت و حقوقي در دوره چهارم شوراي شهر تاكنون به جد دنبال شده است. اينطور كه اين عضو شوراي شهر تهران بيان كرد البته خود اعضا با توجه به ذات شورا مي‌توانند در بحث نظارت روي عمليات‌ها و فعاليت‌هاي شهري شركت كنند. جديدي معتقد است كه كار نظارتي تك‌تك اعضا با انجام وظيفه تخصصي كميسيون نظارت و حقوقي و معاونت نظارت هيچ تداخلي ندارد و به‌نوعي باهم همپوشاني دارند. در واقع انجام وظيفه نظارتي تك‌تك اعضا كمك خوبي به كميسيون نظارت و حقوقي و معاونت نظارت بوده است و كار موازي در اين بين انجام نمي‌شود.

به گفته وي، محور اصلي به‌وجود آمدن كميسيون نظارت و حقوقي به جهت توجه ويژه شوراي چهارم در امر برون‌سپاري، خصوصي‌سازي و چابك‌سازي بوده است. جديدي اعلام كرد: برون‌سپاري دنياي كار است و وقتي شروع به اين كار كرديم متوجه شديم كه كار از عهده يك‌معاونت متخصص اين امر خارج است. اينطور كه وي گفت به همين‌خاطر كميسيون نظارت و حقوقي نيز شكل گرفت و سپس نكات حقوقي زيادي در رابطه با مسائل مختلف شهر استخراج شد. نايب‌رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي شهر تهران اضافه كرد كه براي انجام اين امر مكاتبات زيادي را با مجلس شوراي اسلامي انجام داديم تا درصد خطاها را به صفر برسانيم. جديدي در ادامه گفت: «انصافا معاونت‌هاي شهرداري در بهبود امر نظارت شورا، بسيار به ما كمك كردند و دست‌اندازي در كار نبوده است.

از آقاي قاليباف، شهردار محترم پايتخت هم تشكر مي‌كنم كه از ابتداي ورود خود من به شوراي شهر، در بسياري از موضوعات گره‌هاي مهمي را برايم باز كردند و وقتي به يك‌سال گذشته نگاه مي‌كنم، مي‌بينم كه شهردار هم در بحث نظارت بسياري جدي بوده است. » عباس جديدي با تأكيد به دوري از سياسي‌كاري گفت: در امور شورا بايد سياست‌ورزي داشته باشيم و نه سياسي‌كاري و بايد با مشكلات خرد هم برخورد كنيم و بايد از دستگاه اجرايي بخواهيم به تخلفات رسيدگي كند ضمن اينكه بايد به مشاركت مردم توجه داشت، در جايي كه مشاركت مردم بالا بوده بهترين نتايج را داشته‌ايم و بايد اين مشاركت هدفمند صورت گيرد تا شورا از مسير خود خارج نشود.

کد خبر 270491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha