شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
۰ نفر

درحالی‌که با ورود نخستین محموله‌های کمک‌های غذایی و دارویی به غزه، حیات به این باریکه بعد از ۲‌ماه حملات مرگبار برگشته‌است، نخستین ارزیابی‌ها از میزان تخریب در این منطقه، ابعاد تازه جنایتی که صهیونیست‌ها مرتکب شده‌اند را مشخص می‌کند.

غزه

ديروز گزارش مشتركي توسط صليب سرخ و آژانس آوارگان سازمان ملل منتشر شد كه حاوي ارزيابي ميزان خسارات وارد شده به خانه‌ها و ساختمان‌ها و زيرساخت‌هاي غزه بود. در اين گزارش با اشاره به تخريب شدن 17هزار خانه در حملات 2ماهه رژيم صهيونيستي به غزه، آمده است: بازسازي اين منطقه 20سال زمان مي‌برد. در اين گزارش بين‌المللي آمده است: 5هزار واحد و ساختمان غزه كه در حملات سال‌هاي گذشته رژيم صهيونيستي تخريب شده بودند، هنوز بازسازي نشده‌بودند كه حملات تازه روي داد و ساختمان‌هاي ويران اضافه شد. به گزارش آسوشيتدپرس، گزارش

تهيه شده توسط صليب سرخ و آژانس آوارگان سازمان ملل از كمبود 75هزار واحد مسكوني در غزه براي جمعيت يك ميليون و 800هزار نفري اين منطقه حكايت دارد.در اين گزارش آمده است: با توجه به ظرفيت گذرگاه غزه براي عبور محموله‌هاي مصالح ساختماني براي بازسازي اين منطقه، بازسازي غزه حتي اگر همين امروز شروع شود 20سال زمان مي‌برد. از گذرگاه غزه روزانه 100كاميون مصالح ساختماني عبور مي‌كند.در 2‌ماه حملات نظاميان رژيم صهيونيستي به غزه، نزديك به 2200شهروند فلسطيني به شهادت رسيدند.

جنگ غزه كه توسط رژيم صهيونيستي و با بهانه كشته شدن 3شهرك نشين اين رژيم در كرانه باختري و متهم كردن حماس به اين كار آغاز شد، هفته گذشته به‌دنبال توافق دوطرف براي يك آتش‌بس بدون محدوديت در مذاكرات قاهره متوقف شد. بخش عمده‌اي از شرايط جنبش مقاومت در اين توافق نامحدود محقق شده‌است. ازجمله اين شرايط، كاهش محدوديت حصر غزه و همچنين افزايش حريم ماهيگيري از درياي مديترانه و در ساحل غزه براي ماهيگيران فلسطيني است.رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي ديروز از نتايج نظرسنجي خبر دادند كه نشان مي‌دهد، بيش از 60درصد اسرائيلي‌ها، اين جنگ را شكستي براي تل‌آويو مي‌دانند.
طرح محمود عباس براي كشور فلسطين

منابع آگاه فلسطيني اعلام كردند كه محمود عباس طرحي سه مرحله‌اي را براي تشكيل كشور مستقل فلسطين تدوين كرده است و اين طرح توسط رهبران فلسطيني با توافق جنبش حماس در راس اولويت‌ها قرار دارد. به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه الشرق‌الاوسط، براساس اين طرح محمود عباس، رئيس‌ تشكيلات خودگردان فلسطين، يك مهلت زماني 4ماهه به آمريكايي‌ها داده مي‌شود تا مرزهاي كشور آتي فلسطين را ترسيم كنند كه بتوانند رژيم صهيونيستي را براي به رسميت شناختن آن راضي كنند. درصورتي‌كه دوطرف با اين مسئله موافقت كنند مذاكرات فوري كه داراي سقف زماني است آغاز مي‌شود و در جريان آن از تل‌آويو خواسته مي‌شود تا نقشه‌اي را كه داراي مرزهاي اسرائيل است ارائه دهد.

اما درصورتي كه اين اقدامات شكست بخورد مسئولان تشكيلات خودگردان فلسطين با حمايت كشورهاي عربي به شوراي امنيت مي‌روند تا خواهان اخراج صهيونيست‌ها از اراضي فلسطين در دوره زماني مشخص شوند. اما درصورتي كه اين اقدام نيز شكست بخورد رهبران فلسطيني گزينه سوم را اجرا خواهند كرد و به تمام سازمان‌هاي بين‌المللي ازجمله دادگاه كيفري ملحق خواهند شد و محاكمه رهبران رژيم صهيونيستي را آغاز خواهند كرد.روزنامه الشرق‌الاوسط به نقل از منابع خود نوشته‌است، اين طرح در نشست اخير سازمان آزاديبخش فلسطين تدوين شد و عباس در ديدار اخير خود در دوحه با خالد مشعل، رئيس دفتر سياسي جنبش حماس درخصوص اين طرح توافق كرده‌اند.

قرار است عباس يك هيأت فلسطيني را با حضور صائب عريقات، مذاكره‌كننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين و ماجد فرج، مدير دستگاه اطلاعات اين تشكيلات به واشنگتن اعزام كند تا آنها در ديدار با جان كري، وزير خارجه آمريكا اين طرح محمود عباس را به‌صورت كامل مطرح كنند و از موضع آمريكا در قبال اين طرح آگاه شوند. اما اين اقدام پس از نشست شوراي وزراي عرب در قاهره برگزار خواهد شد.همزمان روزنامه هاآر‌تض گزارش داد كه عباس به آمريكايي‌ها اعلام كرده است مردم فلسطين مدت زمان طولاني منتظر نخواهند ماند تا اسرائيلي‌ها براي عقب‌نشيني از اراضي اشغالي قانع شوند. به نوشته اين روزنامه، عباس خواهان اين است كه هرچه سريع‌تر مرزها مشخص شود.

کد خبر 270459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha