شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

محسن پیرهادی سخنگوی کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر معتقد است که شورای شهر چهارم در سال نخست فعالیت خود توانسته است به دور از برخی هیاهو و جنجال‌ها روند مثبتی را در پیش بگیرد و درعین نگاه خوب و کارشناسی، وظیفه نظارت بر امور شهری را نیز به خوبی ایفا کند.

وي رويكرد اصلي منتخبين مردم در اين دوره از فعاليت شوراي شهر تهران را توجه به مسائل از دريچه كارشناسي و دوري از گرايش‌هاي سياسي و گروهي دانست و گفت: «اين امر خوشبختانه تا حد قابل‌قبولي رعايت شد وبه همين علت بررسي برنامه دوم 5ساله شهر تهران با دقت و پيگيري ويژه مورد توجه قرار گرفت.»

پيرهادي بابت اينكه شوراي شهر چهارم طي يك‌سال گذشته گرايش‌هاي سياسي و حزبي خاص نداشته و هر دو طيف حاضر درشورا توانستند به نسبت تعادل خوبي را برقرار كنند، ابراز خوشحالي كرد و گفت: «گرچه گاهي اين روند دستخوش برخي فرازونشيب‌ها بود اما تا الان اين فراز و فرودها بر روند كار شورا غالب نشده و كار را از مسير اصلي خود خارج نكرده است.» با اين همه سخنگوي كميسيون حقوقي و نظارت شوراي شهر اظهارداشت كه گاهي برخي از اعضا تحت‌تأثير هيجان زدگي و القائات برخي رسانه‌ها واكنش‌هايي نشان دادند كه باعث شد تا به جاي بررسي ريشه‌اي برخي موضوعات صرفا شاهد اظهارنظرهاي رسانه‌اي و احساسي باشيم. وي به‌عنوان مثال به مسئله طوفان تهران يا موضوع تصادف اتوبوس شهري اشاره كرد كه تحت‌تأثير همين رويكرد در نهايت موضوع از بنيان حل نشد كه در آينده شاهد حوادث مشابه نباشيم. وي خواستارآن شد تا هيأت رئيسه كليت شورا را به طرف كارهاي بنيادين سوق دهند و روي مصاديق يا موارد خاص بيش از آنچه لازم است متوقف نشده و وقت شورا را به آن اختصاص ندهند.

يكي از كارهاي بنيادين مورد اشاره از سوي محسن پيرهادي طراحي نظام نامه رسيدگي به معضلات اجتماعي است تا يك‌بار براي هميشه تكليف برخي معضلات حل شود و مسئولين و متوليان آن هم براي پاسخگويي مشخص شوند. اين عضو شوراي شهر تهران با تأكيد براينكه از لحاظ قانوني نظارت هريك از اعضا برموضوعات شهري مشكلي ندارد، گفت: «تنها درصورتي مي‌توان از اعضاي شورا بهره‌وري بيشتري را توقع داشت كه وقت ما تقسيم شود و هر كس باري را از زمين بردارد، به‌عنوان مثال گاهي از يك پروژه چندين نفر بازديد مي‌كنند در مقابل روي برخي پروژه‌ها هيچ‌كس نظارتي ندارد درحالي‌كه مي‌توان متولي امر را مشخص كرد تا يك يا 2عضو شورا بيشتر درگير يك پروژه نشوند و البته اعضا هم به گزارش آنها اعتماد كرده و كار را جلو ببرند.» پيرهادي افزود: «همچنين شورا مي‌تواند در حل مسائل شهري از وجود نمايندگان مجلس، استاندار، وزرا و... استفاده كند، اين كار باعث مي‌شود يك معضل يا يك طرح از زواياي مختلف مورد توجه و بررسي قرار گرفته و رفع اشكال شود.»

کد خبر 270377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha