همشهری آنلاین: رقابت‌های جام جهانی بسکتبال از شنبه (۸ شهریور) به میزباتی اسپانیا آغاز می‌شود و ایران در نخستین گام به مصاف تیم میزبان که مدعی قهرمانی جهان هم هست خواهد رفت.

بسکتبال قهرمانی جهان

به گزارش مهر، در شانزده دوره گذشته این رقابت‌ها، یوگسلاوی با پنج عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم رقابت‌هاست. آمریکا و روسيه (شوري سابق) هم هر کدام با 4 و 3 عنوان قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند. البته در حال حاضر از کشورهای یوگسلاوی و شوروی اسمی باقی نیست و شاید بهتر باشد صربستان و روسیه را ادامه دهنده راه این تیم‌ها قلمداد کنیم که اتفاقا صربستان در گروه نخست رقابت‌ها با ایران همگروه است.

آمریکا چنانچه بتواند در هفدهمین دوره رقابت‌ها به عنوان قهرمانی برسد، از حیث کسب عنوان با یوگسلاوی برابر می‌شود و با توجه به فروپاشی یوگسلاوی و شوروی، تا چندین سال هیچ تهدیدی برای رکورد این تیم وجود ندارد.

ممی بچیرویچ روز گذشته 12 بازیکن تیم ملی ایران برای این رقابت‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:

صمد نیکخواه بهرامی - حامد حدادی - مهدی کامرانی - اوشین ساهاکیان - حامد آفاق - ارسلان کاظمی - محمد جمشیدی - اصغر کاردوست - روزبه ارغوان - سجاد مشایخی - بهنام یخچالی و آرمان زنگنه نفراتی هستند که باید در بزرگ‌ترین رویداد بسکتبال جهان به رقیب تیم‌های درجه اول دنیا بروند.

ایران تا قبل از حضور در این رقابت‌ها در دو تورنمنت لهستان و اسلوونی شرکت کرد ضمن اینکه دو بار هم با تیم اسلواکی در براتیسلاوا روبه رو شد. بچیروویچ از عملکرد ایران در این تورنمنت‎ها ابراز رضایت کرده و گفته ایران برای کسب نمایش خوب و البته صعود به مرحله دوم رقابت‌ها در اسپانیا حاضر خواهد شد.

برنامه دیدارهای تیم ملی بسکتبال در مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان به این شرح است:

8 شهریورماه
* ایران - اسپانیا

9 شهریورماه
* ایران - برزیل

10 شهریورماه
ایران - صربستان

12 شهریورماه
* ایران - مصر

13 شهریورماه
* ایران - فرانسه

تیم ملی بسکتبال در روز چهارم مسابقات (11 شهریورماه) با قرعه استراحت روبرو است. ضمن اینکه دیدارهای تیم ملی بسکتبال در شهر گرانادا برگزار خواهد شد.

  • جدول شانزده دوره گذشته رقابت‌های جام جهانی:

1950 (آرژانتین) : آرژانتین
1954 (برزیل): آمریکا
1959 (شیلی): برزیل
1963 (برزیل): برزیل
1967 (اروگوئه): شوروی
1970 (یوگسلاوی): یوگسلاوی
1974: (پورتوریکو): شوروی
1978: فیلیپین): یوگسلاوی
1982(کلمبیا): شوروی
1986(اسپانیا): آمریکا
1990(آرژانتین): یوگسلاوی
1994 (کانادا): آمریکا
1998 (یونان): یوگسلاوی
2002: (آمریکا): یوگسلاوی
2006: (ژاپن): اسپانیا
2010 (ترکیه): آمریکا
2014 (اسپانیا):؟

هفدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان طی روزهای 8 تا 26 شهریورماه برگزار خواهد شد. دو شهر مادرید و بارسلونا میزبانان دیدارهای مرحله دوم به بعد این مسابقات هستند.

کد خبر 270323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha