همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: طبق آخرین سرشماری‌های انجام شده، سن امید به زندگی در بین ایرانی‌ها ۷۲ سال است.

سید حسن هاشمی

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اظهارکرد: مردم مهمترین نقش را در افزایش این سن با رعایت مسائلی همچون تغذیه بر عهده دارند.

وی افزود: راه‌اندازی صندوق حمایت از درمان ناباروری کشور نیازمند اختصاص 150 میلیارد تومان اعتبار است که این اختصاص اعتبار را درخواست کرده‌ایم. راه‌اندازی این صندوق در راستای حمایت از زوجین نابارور برای انجام امور درمانیشان خواهد بود که با اختصاص اعتبار مورد نیاز، این صندوق راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در سال مالی 93 نیز اعتباراتی در زمینه افزایش تعداد زایمان طبیعی در کشور اختصاص خواهیم داد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دولت با اجرای طرح نظام سلامت در کشور در تلاش است تا هزینه‌های درمان برای مردم کاهش یابد و فرآیند ارائه خدمات درمانی به مردم تسهیل و ماندگاری پزشکان در ساعات غیر اداری تثبیت همچنین تسهیلات نیز برای افزایش تعداد زایمان طبیعی اعطا شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: در طرح تحول بهداشت، پوشش جامع و همگانی مردم و پوشش عادلانه خدمات سلامت در اولویت قرار دارد.

به گفته وی، در طرح جامع بهداشتی که در قالب طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرایی می شود ، مشارکت مردمی و مشارکت دستگاه‌های بین‌بخشی بسیار پررنگ دیده شده است هم چنین ارایه خدمات جامع بهداشتی به اقشار محروم جامعه، حاشیه شهرها و اقشار کم درآمد در اولویت این طرح است.

وی این طرح را الگوی مناسبی برای پرهیز از کمیت و توجه به کیفیت خدمات بهداشتی عنوان و تصریح کرد : تا کنون بسته‌های خدمتی حوزه بهداشت بر بهداشت و پیشگیری از بیماری های واگیردار تاکید داشت ولی هم اکنون وزارت بهداشت در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، علاوه بر پیشگیری از بیماری های واگیردار ، بر پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار نیز تاکید دارد.

هاشمی طی بازدید از بیمارستان بنت الهدی بجنورد اظهار داشت : همه تلاش ما در راستای کاهش مشکلات درمانی مردم است و برای پیاده کردن یک نظام سلامت اید آل باید همچنان تلاش نماییم.

وی افزود: واقعیت این است که تا کنون نگاه مسئولان امر به حوزه سلامت ، نگاه هزینه ای بوده و به همین دلیل نظام درمان کشور از نظر امکانات ،تجهیزات ،منابع و نیروی انسانی با مشکل مواجه بوده است در حالی که هزینه کردن در حوزه سلامت سرمایه گذاری محسوب می شود.

وزیر بهداشت در ادامه بر تلاش در راستای کاهش نگرانی مردم از عدالت در سلامت تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا مردم در هیچ نقطه ای ازکشور نگرانی از عدالت در سلامت نداشته باشند و دسترسی مردم به خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی با کمک مسئولان بیش از پیش امکان پذیر گردد.

وزیر بهداشت همچنین از اجرای فاز پیشگیری در طرح تحول سلامت از هفته آینده خبر داد و افزود: این فاز به صورت آزمایشی در برخی از استان ها اجرا می‌شود که خراسان شمالی یکی از این استان هاست.

به اعتقاد هاشمی، اجرای این فاز، سخت تر از فاز اول طرح تحول سلامت است. وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی یکی از استان های محروم در کشور است، بیان کرد: عمل های چشمی که امروز در روستای عشق آباد انجام شد باید در چند سال گذشته انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به خراسان شمالی با حضور در روستای عشق آباد از توابع شهرستان مانه و سملقان ضمن معاینه بیماران، چشم شش بیمار نیازمند را جراحی کرد که عمل جراحی بیشتر بیماران از نوع آب مروارید بوده است.

کد خبر 270301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha