همشهری آنلاین: وزارت بهداشت نیجریه اعلام کرد پزشکی که یکی از افراد در تماس با یک مرد لیبریایی- آمریکایی را که نخستین مورد ثبت‌شده ابتلا به ویروس ابولا در این پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا را درمان کرده بود، به علت دچار شدن به ابولا در بندر نفتی هارکورت در این کشور درگذشته است.

 ebola

به گزارش رویترز وزیر بهداشت نیجریه اونیبوچی چوکوو در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پزشک پس از درمان کردن یکی از افراد در تماس با پاتریک سوایر - دیپلماتی که پس از پرواز از لیبریا در ماه گذشته در لاگوس پایتخت این کشور به علت بیماری ابولا درگذشت- فوت کرده است.

مرگ این پزشک در بندر هارکورت شمار مرگ‌های ناشی از ابولا را در نیجریه به ۶ مورد می‌رساند که همگی آنها در تماس مستقیم یا غیرمستقیم با سوایر بوده‌اند.

به گفته چوکوو مردی که که باعث عفونت پزشک درگذشته در بندر هارکوت شده بود، در آخرین هفته ماه جولای از زیر نظارت تیم مراقبت خارج شده بود. او از ان هنگام بهبود یافته و پس از منفی شدن آزمایش‌هایش از لحاظ وجود ویروس از بیمارستان مرخص شده بود.

در همین حال یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه ۲۸ آگوست (۶ شهریور) به روزنامه‌نگاران در ژنو گفت که هنوز ثابت نشده است که این دکتر به علت ابولا درگذشته است و یک تیم این سازمان دو روز پیش به بندر هارکورت رفته است تا این مورد را بررسی کند.

به گفته چوکوو شمار کلی موارد ثبت‌شده ابولا در نیجریه با دو مورد افزایش به ۱۵ مورد رسیده است، و مورد دیگر اضافه شده همسر دکتر درگذشته است. به گفته او این زن علايم ابتلا به ویروس ابولا را بروز داده است و در انتظار نتایج آزمایش‌ها است.

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد که همه‌گیری ابولا در آفریقای غربی می‌تواند بیش از ۲۰ هزار نفر را مبتلا کند و حدود نیم میلیارد دلار برای علبه بر این شیوع بیماری مورد نیاز است.

شمار کل موارد تلفات ناشی از ابولا در ۲۶ آگوست به ۱۵۵۲ مورد رسید و تا به حال ۳۰۶۹ مورد بیماری در این شیوع گزارش شده‌ است.
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید شمار واقعی موارد بیماری در کشورهای گینه، سیرالئون، لیبریا و نیجریه ممکن است دو تا چهار برابر موارد گزار‌ش شده باشد.

کد خبر 270289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha