پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های کتاب کمیک «سوپرمن» به قیمت سه میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در یک حراجی به فروش رسید.

سوپرمن

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نسخه قدیمی اما بسیار سالمی از نخستین جلد کتاب کمیک «سوپرمن» به قیمت سه میلیون و 200 هزار دلار فروخته شد و رکورد گران‌ترین کتاب کمیک را برای خود به ثبت رساند.

این کتاب در سال 1938 به چاپ رسیده و قیمت آن 10 سنت بوده است. تنها 50 نسخه از اولین جلد مجموعه «سوپرمن» وجود دارد که این نسخه سالم‌ترین آن‌هاست.

دلالان «متروپولسیس کامیکس» نیویورک مالک کنونی این کتاب هستند. رکورد پیشین قیمت کتاب‌های کمیک متعلق به یکی دیگر از نسخه‌های مجموعه «سوپرمن» بود که سال 2011 به قیمت دو میلیون و 160 هزار دلار خریداری شد.

به گزارش بی.بی.سی، این کتاب کودکانه از سال 1938 تا دهه 1980 در صندوقی از جنس سدر نگهداری می‌شده است. امتیاز وضعیت سلامت «سوپرمن» 76 ساله از 9 از 10 تعیین شده است.

این ابرقهرمان که بعدها در دنیای سینما و تلویزیون به شهرتی بین‌المللی دست یافت، توسط «جری سیگل» نویسنده اهل کلولند و «جویی شاستر» خلق شد. حدود 200 هزار از اولین نسخه این کتاب کمیک در آن زمان چاپ شد.

کد خبر 270243

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha