همشهری آنلاین: رئیس پلیس فتای خراسان شمالی با توجه به افزایش کلاهبرداری پیامکی «میلیونر شو» به شهروندان هشدار داد. ارسال پیامک جعلی از جرائمی است که در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری از این طریق کلاهبرداری می‌شود.

fata police

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، سرگرد سهیل خاکشور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ارسال پیامک جعلی یکی از جرائمی است که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری در این راستا از هموطنانمان کلاهبرداری می شود.

وی گفت: پیامک‌هایی جعلی با متن‌هایی بسیار جذاب و اغوا کننده توسط کلاهبرداران طراحی و در غالب طرح‌های مختلف که همگی با استفاده از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی و در ایام و مناسبت‌های خاص صورت می گیرد که هدف کلاهبرداران در این رابطه به دام انداختن طعمه هایشان است.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی تصریح کرد: اخیراً افراد شیاد و کلاهبردار با ارسال پیامک هایی با این‌گونه محتوا *****>> جایزه<< *****ضمن عرض تبریک خدمت شما کاربر گرامی {{میلیونر شو ادامه دارد}} وزارت ارتباطات و فناوری طی طرحی تشویقی در راستای استفاده صحیح و بهینه از تلفن همراه اقدام به قرعه کشی سراسری کرده که شما کاربر محترم برنده وجه نقد به مبلغ {20،000،000} ریال شده اید، لطفا جهت کسب اطلاع از نحوه دریافت مبلغ خود با اپراتور ارسال کننده پیام حاصل فرمایید. کد کاربری: (002990) ارتباطات و فناوری حامی و پشتیبان سیم کارتهای ثابت و اعتباری: (ایرانسل، تالیا، همراه اول، اسپادان، آی سیم، رایتل، ...) ertebatat va fanavari.ir ، اقدام می‌کنند.

سرگرد سهیل خاکشور بیان داشت: در این روش ها افراد سودجو با استفاده از حس اعتماد برخی افراد جامعه و به دلیل نداشتن آگاهی لازم، اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند. بدین شکل که فرد کلاهبردار از قربانی می‌خواهد مشخصات کامل خود را به شماره‌ای ارسال نماید، سپس با شگردی خاص افراد را متقاعد به رفتن جلوی عابر بانک می‌نمایند و در نهایت از آنان مبالغ قابل توجهی کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: در همین راستا پلیس فتا به هموطنان توصیه می کند که به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و از ارسال اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول یا دوم، کد CCV2، تاریخ انقضای کارت و حتی مراجعه شما به دستگاه خودپرداز خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی ادامه داد: این نکته حائز اهمیت است که شهروندان باید رمزهای بانکی خود را به صورت دوره ای تغییر دهند و از گذاشتن رمزهایی مانند شماره شناسنامه، سال تولد و سایر اعدادی که قابل حدس زدن باشند خودداری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس فتا از هموطنان می‌خواهد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای سایبر مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما یا با ایمیل kh.shomali_fata@police.ir به پلیس فتای استان خراسان شمالی گزارش کنند.

کد خبر 270238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha