روترهام در ۲۵۰ کیلومتری پایتخت انگلیس شاید برای خیلی‌ها در جهان شهر شناخته شده‌ای نباشد اما با افشای ۱۴۰۰مورد آزار و اذیت کودکان در این شهر و بحران سیاسی متعاقب آن احتمالاً نام این شهر به این زودی‌ها فراموش نخواهد شد.

کودک آزاری

به‌دنبال انتشار گزارشي كه ناكارآمدي و اهمال نهادهاي دولتي در رابطه با آزار جنسي صدها كودك را نشان مي‌دهد بلافاصله راجر استون، رئيس شوراي شهر روترهام مجبور به استعفا از مقامش شد اما حالا رئيس پليس منطقه يوركشاير جنوبي هم تحت فشار گسترده براي كناره‌گيري قرار گرفته است.

براساس گزارشي كه پروفسور الكسيس جي تهيه كرده است بين سال‌هاي ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۳ در اين شهر حداقل هزار و ۴۰۰ كودك مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، آزار شديد جسمي و رواني ديده‌اند، دزديده شده و به شهرهاي ديگر انگلستان قاچاق شده‌اند. اين گزارش نشان مي‌دهد كه در مقاطع مختلف گزارش‌هاي روشني در اين رابطه به مقام‌هاي دولتي رسيده است اما آنها نسبت به ابعاد اين مسئله بي‌توجه بوده‌اند.

رئيس شوراي شهر روترهام در بيانيه اعلام استعفاي رسمي خود تأكيد كرده كه به‌عنوان يكي از مقام‌هاي ارشد شهري مسئوليت اين ماجرا را بر عهده مي‌گيرد. به‌دنبال استعفاي رئيس شوراي شهر، شائون رايت كميسيونر پليس و جرائم يوركشاير هم با فشار گسترده براي كناره‌گيري از مقامش روبه‌رو شده است. رايت كه عضو كابينه در امور جوانان و كودكان بين سال‌هاي ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ بوده، با رد انتقادها بر باقي ماندن در مقامش پافشاري كرده است.

در گزارش منتشر شده آمده است كه مديران ارشد و روساي شهرداري با دست‌كم گرفتن ابعاد اين ماجرا در كار خود كوتاهي كرده‌اند. همچنين مقام‌هاي پليس يوركشاير جنوبي به ناكارآمدي در رسيدگي به حوادث اتفاق افتاده متهم شده‌اند. شائون رايت كه اكنون همه منتظر اعلام استعفاي او هستند پيش از اينكه رهبري پليس يوركشاير جنوبي را در سال ۲۰۱۲ بر عهده بگيرد از مقام‌هاي ارشد پليس اين منطقه بوده و به‌صورت مستقيم در جريان گزارش‌هاي آزار و اذيت كودكان قرار گرفته است.

نيك جيب، وزير آموزش انگليس هم با اشاره به لزوم استعفاي مقام‌هاي درگير در اين ماجرا روز گذشته گفت: آنهايي كه مسئوليت اين رسوايي را داشته‌اند بايد در اين مورد پاسخگو باشند. رسانه‌هاي انگليس اين گزارش را افشاي ناكارآمدي كامل نهادهاي مسئول براي حفاظت از كودكان توصيف كرده‌اند. مقام‌هاي احزاب مخالف تأكيد كرده‌اند كساني كه در اين ماجرا دخيل بوده‌اند ديگر نبايد هيچ جايي در دستگاه‌هاي دولتي داشته باشند. يكي از قربانيان اين حادثه در گفت‌وگو با بي‌بي‌سي اعلام كرده كه به‌دنبال تجاوز به او مدارك لازم را به پليس ارائه كرده اما آنها با بي‌توجهي كامل با مسئله برخورد كرده‌اند. تهيه‌كننده اين گزارش بيشتر مجرمان اين پرونده را باندهاي آسيايي توصيف كرده است. در اين گزارش آمده است كه پرونده‌هاي اين ماجرا آنقدر هولناك هستند كه تشريح جزئيات آن وحشتناك و دشوار است.

کد خبر 270218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha