همشهری آنلاین: هیات وزیران لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی ˈجاسکˈ و ˈبوشهرˈ در استان‌های هرمزگان و بوشهر و ˈمنطقه ویژه اقتصادی داروییˈ در استان البرز را به تصویب رساند.

هیات دولت

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ هیات دولت چهارشنبه (5 شهريور) به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد و اعضای دولت در خصوص مهم ترین مباحث و مسایل روز کشور به بحث و تبادل نظر پرداخته و برخی پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.

بنا بر اين گزارش، هیات وزیران لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی ˈجاسکˈ و ˈبوشهرˈ در استان‌های هرمزگان و بوشهر و ˈمنطقه ویژه اقتصادی داروییˈ در استان البرز را به تصویب رساند.

با تصویب دولت؛ مبلغ 129 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی ایران به آسیب دیدگان ناشی از طوفان، سیل، خشکسالی و سرمازدگی در استان تهران پرداخت می‌شود.

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های آب، خاک و مقابله با خشکسالی در بخش احمدی حاجی آباد استان هرمزگان از دیگر مصوبات هیأت وزیران بود.

تعدیل نرخ جریمه نقدی تخلف بانک‌ها نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه هیات دولت به تصویب رسید.

همچنین با تصویب دولت، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می‌شود با هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهور (امور توافق‌های بین‌المللی) و وزارت خارجه نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت نامه حمل و نقل هوایی بین دولت ایران و دولت‌های جمهوری پرتغال و غنا ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.

هیات وزیران همچنین لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی را از تصویب گذراند.

اختصاص مبلغ 80 میلیارد ریال اعتبار به منظور انجام پروژه‌های آبرسانی (شهری و روستایی) در استان خراسان جنوبی از دیگر مصوبات این جلسه هیات وزیران بود.

کد خبر 270197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha