چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نگاه بارانی ، عنوان نمایشگاه رنگ روغن ندا مقدم نژاد می باشد. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ، جمعه، ۷ شهریور ماه از ساعت ۱۹-۱۶ در نگارخانه ژیوار در تهران برگزار خواهد شد و تا دوازدهم شهریور ماه در ساعات یاد شده، در آن نگارخانه مزبور قابل بازدید می باشد. تابلوهای در دستور ارائه و نمایش در این نمایشگاه، برگرفته از آموزه های طبیعی نسبت به محیط زیست، طبیعت و حیوانات بوده و بر لزوم توجه به طبیعت پاک و حفظ محیط زیست و پرهیز از تخریب آن تاکید دارد.

نمایشگاه

هر نمایشگاهی، علاوه بر عرضه جدیدترین آثار هنری یک هنرمند، دارای اهداف و مقاصد فرهنگی و اجتماعی متعددی است. "نگاه بارانی" ، بعنوان جدید ترین نمایشگاه نقاشی رنگ روغن ندا مقدم نژاد، نقاش و مدرس هنر؛ از جمعه، 7 لغایت 12 شهریور در نگارخانه ژیوار در تهران در ساعت 19-16 افتتاح و برگزار می گردد.

تابلوهای در دستور ارائه و نمایش در این نمایشگاه، برگرفته از آموزه های طبیعی نسبت به محیط زیست، طبیعت و حیوانات بوده و بر لزوم توجه به طبیعت پاک و حفظ محیط زیست و پرهیز از تخریب آن و ترویج " نگاه بارانی" نسبت به آنها بعنوان رسالت امروز و تکلیف و آرمان جامعه فردای ایرانی و جهانی تاکید دارد و بر این باور هست که " محیط زیست، میراث مشترک بشریت" بوده که همگان، باید وامدار این اندیشه و مسئولیت انسانی، ملی و بین المللی باشند و این هنرمند نیز به وسیله هنر و نقش آفرینی های هنری خویش در طبیعت بر اهداف زیست محیطی مزبور از منظر هنری در این نمایشگاه تاکید دارد.

علاوه براین، نظر به لزوم مشارکت هنرمندان به مانند سایر مردم در کنار دولت، در تامین امکانات اولیه آموزشی برای دانش آموزان و کودکان توانمند، اما محروم از تحصیل در مناطق دور افتاده کشور، بخشی از عواید این نمایشگاه از سوی این هنرمند با هماهنگی به عمل آمده و تجویز حاصله از جامعه فرهنگی یاوری؛ گروه مردم نهاد فعال در امر مدرسه سازی که تاکنون نزدیک به 800 مدرسه و مراکز فرهنگی و آموزشی در مناطق محروم ساخته و هدایت کرده است برای ساخت مدارس و ایجاد امکانات آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان مستعد، اما محروم از تحصیل در مناطق محروم کشور اختصاص خواهد یافت.

ندا مقدم نژاد،متولد 1350 در تهران؛ هنرآموختۀ رشته های نقاشی و گرافیک در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران(1372، 1382 )،خوشنویسی در انجمن خوشنویسان ایران(1373) و مشاور هنری و مدیر گالری هنری ندا در تهران می باشد.مشاوره،آموزش و تدریس تخصصی و حرفه ای هنر در زمینه های نقاشی، طراحی و گرافیک، پتینه، سرامیک، مداد رنگی، طراحی روی پارچه و لباس به مدت 20 سال، ترسیم و عرضۀ بیش از 1000 اثر نقاشی مدرن و سنتی حرفه ای(آب رنگ، رنگ روغن، مداد رنگی) در ایران و خارج از کشور، طراحی پُرتره های مشاهیر و دانشمندان علمی و فرهنگی و انتشار آنها و آموزش هنری و تربیت حرفه ای بیش از صدها هنرجوی حرفه ای در زمینه های یاد شده در خلال دو دهه گذشته و مطالعه آثار هنری در اروپا، از دیگر فعالیت های حرفه ای ایشان در خلال سالهای فوق بوده است.

گرچه، تکنیک مورد علاقه این هنرمند در نقاشی، رنگ روغن هست، اما علاوه برآن، تکنیک های هنری دیگری مانند آب رنگ، نقاشی با مداد رنگی، مداد سیاه، پتینه، طراحی و نقاشی روی پارچه، آئینه کاری و صنایع دستی، هنری با سرامیک و ابزارآلات مربوطه ، از دیگر تمایلات هنری وی را تشکیل می دهد. علت اصلی انتخاب تکنیک رنگ روغن از سوی وی نیز به جهت تنوع رنگها و مهارت در انتخاب آنها و آفرینشِ توامان آثار نقاشی و هنری با ترکیب رنگ ها و استفاده از طراحی و نقاشی همزمان در این زمینه و تخصیص زمان بیشتر در خلق آثار هنری از سوی این هنرمند در این شیوه بوده هست. آثار حاصل از نقاشی رنگ روغن، با توجه به میزان مهارت و تجارب هنری نقاشی و هنرمند، جلوه ای زیبا از تصویر، طبعیت یا سوژه های مورد نقاشی بدست داده و آثار ترسیم شده را ماندگار خواهد کرد. نقاشی رنگ روغن؛ تجلی احساس و رویا و نگاه و خلاقیت های هنری یک نقاش بر پایه رنگ و بوم و ترکیب رنگهاست.

تخریب روزافزون محیط زیست و افزایش آلاینده های محیطی، وضعیت تاسف بار حیوانات و حقوق حیوانات و ضرورت احترام و نکوداشت طبیعت و محیط زیست و لزوم تاکید بر طبعیت پاک و محیط زیست ناب، این هنرمند را به سوی برگزاری نمایشگاه " نگاه بارانی" با ترسیم تابلوهایی زیبا و برگرفته از طبیعیت، محیط زیست و حیوانات هدایت کرده که در این نمایشگاه، به نمایش درخواهد آمد و بر اهداف مزبور نیز تاکید خواهد داشت و همسو با این هدف، در تلاش برای مشارکت در امر مدرسه سازی و ایجاد امکانات آموزشی و فرهنگی برای کودکان محروم از تحصیل، به ترتیب یاد شده می باشد.

سوابق اجمالی عرضه آثار هنری ندا مقدم نژاد در ایران و خارج از کشور و آثار و تالیفات هنری و حرفه ای وی در این زمینه، به شرح ذیل است :

1- نمایشگاه و عرضه محصولات هنری و صنایع دستی سرامیک و آینه کاری، گالری ندا،، تهران، 1386

2- نمایشگاه و عرضه محصولات هنری و صنایع دستی سرامیک و آینه کاری، گالری ندا،، تهران، 1386

3- نمایش و عرضه آثار نقاشی، مداد رنگی و سیاه قلم، گالری ندا، تهران، سالهای مختلف دهه 70 و 80 .

4- نمایش و عرضه آثار هنری متعدد(نقاشی، پتینه، مداد رنگی و....) در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکائی( اطریش:1381/2000م، آلمان(ماینز و ویس بادن،1378/ 1999، سوئد(استکهلم،1387/ 2008)،آمریکا(نیویورک،1375/1996و استرالیا( سیدنی،1387/2008 و....).

5- انتشار و چاپ پُرتره پرفسور محمد حسن گنجی(برجسته ترین جغرافیدان آسیا و دانشمند سال هواشناسی جهان در سال 2001) در کیش، همایش نکوداشت پرفسور گنجی، انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش، 1391

6- عرضه و رونمائی از پُرتره استاد داوود رشیدی، سالن هلال احمر ساری(مازندران)، کنسرت حمایت از مردم سیل زده مازندران، آبان 1391

7- انتشار آثار هنری مربوط به کتب و منابع تخصصی و دانشگاهی از سوی ناشرین و مراکز علمی و فرهنگی متعدد در سالهای 92-1389

8- نمایشگاه " چشم باران " (زخم چشم)، با استفاده از هنر مدرن و سنتی نقاشی و طراحی و ابزار کمکی هنری و آینه کاری( برنامه آتی هنری این هنرمند در تهران: 10-18/12/1393).

آثار و تالیفات هنری این هنرمند، شامل نگارش کتب و تصویر سازی هنری با عناوین " تصویر سازی کتاب کودک، آموزش هنری پتینه، آموزش هنری کار با سرامیک و آینه، آموزش طراحی و نقاشی به کودکان، نوجوانان و جوانان و پُرتره مشاهیر ایران و... " در دستور انتشار قرار دارد.

نگارخانه ژیوار واقع در تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، خیابان آقازاده فرد، کوچه بنفشه، شماره 14 بوده و جلسه افتتاحیه نمایشگاه از ساعت 19-16 روز جمعه 7 شهریور می باشد و در ساعت های مذکور تا 12 اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 270192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha