همشهری‌‌آنلاین: رمان چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم نوشته زویا پیرزاد به چاپ پنجاه و یکم رسید.

به گزارش ایبنا چاپ پنجاه و یکم رمان «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» نوشته زویا پیرزاد از سوی نشر مرکز روانه بازار نشر شد.
 این رمان برای نخستین بار سال 1380 از سوی نشر مرکز منتشر شد. شخصیت اصلی و راوی این اثر زنی به نام «کلاریس آیوازیان» است و با خانواده خود که از اقلیت‌ مذهبی مسیحی‌اند در آبادان به سر می‌برد.

 برخی منتقدان  این اثر را در مرز بین گونه عامه‌پسنده و داستان نخبه‌گرا می‌دانند و معتقدند این رمان از لحاظ پرداخت و تکنیک روایی نقطه عطفی در ادبیات داستانی است.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم:«پرده را کشیدم و دوباره رفتم کنار آرتوش نشستم. «سیمونیان را می‌شناسی؟» گفت: «امیل سیمونیان؟» از زیر یکی از تشکچه های راحتی لنگه جوراب چرکی را کشیدم. مال آرمن بود. «اسم کوچکش را نمی دانم.» بعد یادم افتاد که شاید هم خودش باشد. «اسم دخترش امیلی است.» روزنامه ورق خورد. «از مسجد سلیمان منتقل شده قسمت ما. زنش مرده. با مادر و دخترش زندگی می‌کند. بعد از گارنیک چشممان به این یکی روشن.» به روزنامه نگاه کردم، منتظر که حرفش را ادامه بدهد. خبری که نشد لنگه جوراب به دست رفتم توی راحتی چرم سبز، کنار پنجره نشستم. چند لحظه بعد به صدای یکنواخت کولر ها گوش دادم...»

چاپ پنجاه و یکم رمان «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم»، در 296 صفحه، با شمارگان یک‌هزار و 800 نسخه و بهای 14 هزار و 500 تومان از سوی نشر مرکز منتشر شده است.

کد خبر 270122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha