همشهری آنلاین: عباس آخوندی در پیامی با اشاره به اینکه طرح جامع مسکن در مراحل پایانی تدوین قرار گرفته خطاب به صاحب‌نظران تاکید کرد: انتظار می‌رود پس از انتشار تدریجی طرح در هفته‌های پیش رو، صاحبنظران حوزه مسکن، این طرح را از نظرات و نقدهایشان محروم نسازند و رونمایی رسمی از سند نیز ۲۵ شهریور انجام خواهد شد.

عباس آخوندی

به گزارش روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی به مناسبت رونمایی از "طرح جامع مسکن" در پیامی اظهار داشت: طرح جامع مسکن را می توان منسجم ترین بسته سیاستی بخش مسکن دانست که با پشتوانه ۵ دهه برنامه ریزی در ایران و بر بستر برنامه های توسعه قبل و پس از انقلاب شکل گرفته است. برنامه های توسعه هر یک بر اساس الزامات و شرایط خاصی طراحی شده اند و طرح جامع را در واقع میتوان پاسخی همه جانبه به نگرش های حاکم بر طرح های قبلی و در راستای کاهش نواقص آنها ارزیابی کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به اجمال می توان طرح جامع مسکن را نقشه راه نیل به اهداف بخش مسکن دانست. بر این اساس دولت می بایست، مسیر پیش روی را به طور مستمر بازنگری و با توجه به دستاوردها، ناکامی ها و شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود، اصلاحات احتمالی را در مسیر دستیابی به اهداف اعمال نماید؛ هرچند این سخن نافی نقش بی بدیل بخش خصوصی در نیل به اهداف ذیربط نمی باشد.

وی افزود: گذشت حدود ۸ سال از تدوین طرح جامع مسکن، بروز تحولات جمعیتی به روایت سرشماری های نفوس و مسکن سالهای ۱۳۸۵ و۱۳۹۰، اجرای بسیارگسترده یکی از راهکارهای طرح جامع مسکن تحت عنوان واگذاری حق بهره برداری از زمین (طرح مسکن مهر) و بالاخره تغییرات اساسی در رشد اقتصادی و به تبع آن تحولات محسوس در نحوه توزیع درآمد و حجم خانوارهای کم درآمد را می توان از جمله دلایلی دانست که لزوم بازنگری در نقشه راه طرح جامع مسکن را دوچندان کرد.

آخوندی ابراز داشت: بدین منظور شورای راهبردی بازنگری طرح جامع مسکن، تشکیل و با انتخاب دانشگاه صنعتی شریف به عنوان مجری طرح و تشکیل کارگروه های تخصصی(مدیریت زمین و توسعه شهری، نظام تامین مالی و مالیاتها، صنعت ساختمان، مسکن کم درآمدها، بهسازی بافتهای فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی و مسکن روستایی) بازنگری همه جانبه طرح از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اینک که به مدد الهی و با همت دست اندرکاران، این طرح در مراحل پایانی تدوین قرار گرفته است انتظار می رود پس از انتشار تدریجی طرح در هفته های پیش رو، صاحبنظران و نخبگان حوزه مسکن، این طرح را از نظرات و نقدهایشان محروم نسازند تا انشاالله پس از اخذ نظرات و اعمال جمع بندی نهایی، رونمایی رسمی از سند طرح جامع مسکن در تاریخ ۲۵/۶/۱۳۹۳ در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صورت پذیرفته و شاهد گام دیگری در توسعه بخش مسکن باشیم.

برای دیدن متن سرفصل های آماده شده پیش نویس سند طرح جامع مسکن اینجا را کلیک کنید. توضیح این نکته ضروری است که سرفصل های جدیداین طرح نیز در روزهای آینده برای دریافت نظر کارشناسان به زودی در پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی منتشر می شود.

کد خبر 269853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha