همشهری آنلاین: رییس سازمان دارالقرآن کشور با اعلام اینکه بیش از شش هزار موسسه و خانه قرآنی در نقاط مختلف کشور فعالیت می‌کنند، گفت: دو هزار و ۵۰۰ موسسه در نقاط شهری و بقیه به عنوان خانه‌های قرآنی روستایی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ايرنا، مهدی قره شیخ‌لو، با يادآوري گذشت 10 سال از آغاز فعالیت سازمان دارالقرآن‌الکریم، اين سازمان را گسترده‌ترین شبکه قرآنی کشور دانست و گفت: بیش از 300 هزار دوره آموزشی شامل دوره‌های عمومی، متوسطه و تخصصی با شرکت حدود 10 میلیون نفر، برگزاری بیش از شش هزار برنامه تبلیغی و ترویجی از قبیل مسابقات و جشنواره‌ها، صدور مجوز چاپ برای یک میلیون و 700 هزار قرآن، انتشار سه هزار نشریه و نرم‌افزار قرآنی و حمایت نقدی از موسسات قرآنی نقاط مختلف کشور بخشی از این در 10 سال گذشته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون آموزش‌های قرآنی سازمان دارالقرآن کریم در دو بخش ظاهری قرآن و توجه به معنا معطوف شده است به طوری که قرائت، روخوانی، ترتیل در بخش ظاهر قرآن و تفسیر، توجه به معنا و تجوید در بخش معنوی دسته‌بندی می‌شوند.

قره شیخ‌لو بیان کرد: رویکرد اصلی سازمان دارالقرآن کریم سپردن فعالیت‌های قرآنی به دست مردم است چراکه تجربه نشان داده اگر مسائل مذهبی در اختیار مردم قرار گیرد بازدهی بیشتری دارد.

وی افزود: اعتبارات سازمان دارالقران کریم محدود است و در بسیاری از مواقع نمی‌توان تمام برنامه‌های سازمان را عملیاتی کرد، بنابراین تمام سازمان‌های دولتی و خصوصی باید در این خصوص موسسات قرآنی شهرستان‌ها و استان‌های خود را حمایت کنند.

کد خبر 269576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha