چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، شهردار تهران و برخی فعالان اقتصادی برگزار شد.

اين جلسه خبرهاي خوشي نيز براي شهروندان تهراني داشت چه آنكه به گفته معاون توسعه و برنامه‌ريزي شهرداري تهران، وزير اقتصاد و دارايي در اين جلسه وعده داده است تا بدهي 7 هزار ميليارد توماني دولت كه ميراثي از دولت‌هاي پيشين است، به شهروندان تهراني پرداخت شود. محمود صلاحي با اعلام اين خبر تاكيد كرده است كه پرداخت مطالبات شهرداري از دولت در 5 رديف قانوني است. وي در ادامه اظهار داشت: دولت جديد از سال گذشته تاكنون 210 ميليارد تومان از معوقات قانوني دولت را به شهرداري تهران پرداخت كرده است. يكي ديگر از موضوعاتي كه در اين جلسه مطرح شده موضوع تفاهمنامه ميان شهرداري تهران و اتاق بازرگاني ايران است.

توسعه فضاي كسب و كار در شهر

شهردار تهران نيز پس از برگزاري جلسه با حضور در ميان خبرنگاران اعلام كرد كه چگونگي همكاري شهرداري براي توسعه فضاي كسب و كار در شهر به تصويب حاضران رسيد.

محمدباقر قاليباف در حاشيه اين جلسه كه در محل رصدخانه شهري برج ميلاد تهران برگزار شد، طي سخناني در جمع خبرنگاران ابراز داشت: يكي از موضوعاتي كه در جلسه مورد بحث قرار گرفت مربوط به ماده 16بود كه براساس آن چگونگي همكاري شهرداري براي توسعه فضاي كسب و كار در شهر، مخصوصا براي توليدكنندگاني كه احتياج به كمك بيشتري دارند مورد تصويب قرار گرفت. شهردار تهران تصريح كرد: بخشي از گفت‌وگو‌ها درباره مسائل مربوط به همكاري‌هاي دولت و شهرداري بود. به‌نحوي كه در بخش مطالبات شهرداري و همچنين اقداماتي كه شهرداري مي‌تواند درباره همكاري با دولت انجام دهد، گفت‌وگوهايي صورت گرفت كه طبيعتا مصوبات آن ارائه خواهد شد.

تأثيرگذاري جلسات گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي بخش ديگر سخنان قاليباف بود كه در اين‌باره اظهار كرد: گفت و شنود بين بخش خصوصي و نهاد‌هاي دولتي، عمومي و تعاوني مي‌تواند چالش‌هاي اصلي را به حداقل برساند تا مسئولان نيز از مشكلات مطلع باشند و همكاري‌ها را بهتر پيش ببرند. همين نشست‌ها نيز منجر به آن شد كه 2‌ماه قبل تفاهمنامه‌اي را ميان شهرداري تهران و اتاق بازرگاني ايران به امضا برسانيم. اين در حالي است كه مشكلات در همين جلسات جمع‌بندي و باعث شد تا اين تفاهمنامه به امضا برسد. اميدواريم در آينده نيز بتوانيم كارها را بهتر از اين پيش ببريم.

شهردار تهران در پاسخ به سؤالي درباره برنامه شهرداري تهران براي حذف دلالان از صنوف مختلف، ابراز داشت: ما در همه صنوف مسئوليت نداريم اما سازمان ميادين ميوه و تره‌بار اين كار را در بخش‌هاي پروتئيني و تره بار انجام مي‌دهد. رسالت سازمان ميادين ميوه و تره بار هم آن بوده است كه بتوانيم با قيمت كمتر، كيفيت بيشتر و توزيع خدمات در شهر، خدمات بهتري را به مردم ارائه كنيم.

به گفته قاليباف، اين اقدام از اولويت‌هاي شهرداري است كه آن را پيش مي‌برد. در كنار آن برنامه‌اي در سازمان ميادين ميوه و تره بار در زمينه كيفيت ارائه مواد غذايي و ميوه در سطح شهر داريم كه براساس آن، در سال آينده حتما وضعيت ما به‌مراتب بهتر از الان خواهد شد.

وي همچنين در پاسخ به سؤالي ديگر درباره تفاهمنامه امضا شده ميان شهرداري تهران با قرارگاه خاتم‌الانبيا گفت: امروز 80درصد پروژه‌هاي شهر تهران را بخش خصوصي اجرا مي‌كند و بخش خصوصي هم زيرمجموعه قرارگاه خاتم‌الانبيا نمي‌شود. اين يك قرارداد نيست، بلكه يك تفاهمنامه است كه طي آن 20هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در توسعه شهر در طول مدت 5سال صورت مي‌گيرد و 5بانك نيز در آن حضور دارند تا بدين وسيله بتوانند كار خود را انجام دهند. علاوه بر اين طبق قوانين در حوزه فاينانس هر كسي كه فاينانس انجام مي‌دهد مي‌تواند در پروژه سرمايه‌گذاري حضور داشته باشد و كار خود را انجام دهد و اين در بحث مربوط به مناقصه‌ها نيست. وي در پايان در پاسخ به سؤال ديگري درباره تفكيك جنسيتي در شهرداري تهران، تصريح كرد: من يك سؤال از شما دارم كه آيا به‌عنوان يك خبرنگار صحبت‌هاي من در نمازجمعه را گوش كرديد؟ من با صراحت گفتم با تفكيك جنسيتي مخالف هستم. اين اتفاق نيفتاده و بقيه موارد را مي‌توانيد از بقيه سؤال كنيد.

قاليباف در پاسخ به سؤال ديگري درباره فوت يكي از شهروندان تهراني بر اثر برخورد با يكي از پيمانكاران شهرداري تهران نيز گفت: بنده هم درباره حادثه‌اي كه بر اثر آن جان يك انسان در خطر افتاده است متأسف هستم و عرض تسليت دارم، اما اين گزارش هنوز دقيق نشده و رسيدگي نهايي صورت نگرفته است. طبيعتا مراجع ذيربط و قوه قضاييه به اين موضوع رسيدگي مي‌كنند.

 

کد خبر 269415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha