سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

تشدید رکود بازار خودرو باعث شد تا شورا با عقب‌نشینی از موضعگیری قبلی خود، شرکت‌های خودروسازی را به کاهش جزئی ۳تا ۵درصدی قیمت پراید، تیبا، پژو ۴۰۵ و سمند مجاب کند.

خودرو

با گذشت چند روز از اعلام نظر صريح وزير صنعت و رئيس شوراي رقابت مبني بر كاهش‌نيافتن قيمت خودروهاي داخلي، عدم‌اقبال مشتريان به فروش نقدي برخي شركت‌هاي خودروسازي، نزول قيمت برخي خودروها در حاشيه بازار به كمتر از نرخ مصوب شوراي رقابت، تشديد ركود بازار و رشد توليد و واردات خودرو موجب عقب‌نشيني شوراي رقابت از مواضع قبلي خود و كاهش 580تا 993هزار توماني قيمت خودروهاي داخلي شده و آخرين خبرها از احتمال تغيير در ميزان كاهش قيمت خودروها حكايت دارد.

قيمت خودرو در حالي قبلا براساس مصوبه شوراي رقابت تا۳۰ درصد افزايش يافت كه رضا شيوا بارها بر افزايش3.2 تا 6.7 درصدي قيمت‌ها تأكيد كرده بود اما اين شورا پس از برگزاري نشست با كميسيون صنايع اكنون قيمت پرايد، پژو ۴۰۵، سمند و تيبا، ۳تا‌5درصد كاهش يافت. انتشار گزارش تحقيق و تفحص از خودروسازان، تشكيل كميته بازنگري قيمت‌ها در مجلس و موضعگيري صريح كميسيون صنايع در مورد اينكه شوراي رقابت حق قيمت‌گذاري خودرو را ندارد، موجب توافق اين شورا با خودروسازان براي كاهش قيمت‌ها شده است.

رضا شيوا، رئيس شوراي رقابت با بيان اينكه پس از مذاكره با خودروسازان، قيمت برخي خودروهاي پرتيراژ داخلي 3درصد كاهش خواهد يافت اعلام كرد، از خودروسازان خواستيم تا با توجه به سودي كه در اين مدت با افزايش تيراژ توليد كسب كرده‌اند، قيمت برخي محصولاتشان را كاهش دهند كه با اين موضوع موافقت كردند.

وي با بيان اينكه از بين محصولات شركت سايپا، پرايد و تيبا و از بين محصولات شركت ايران خودرو، پژو405 و سمند با كاهش قيمت 3درصدي روبه‌رو خواهند بود اعلام كرد اين كاهش در قيمت نهايي اين خودروها لحاظ مي‌شود و مي‌تواند در قيمت كارخانه به 5درصد برسد واحتمالاً طي 2روز آينده از طرف خودروسازان اعلام خواهد شد.

  • احتمال تغيير ميزان كاهش قيمت‌ها

با وجود اعلام رئيس شوراي رقابت مبني بر كاهش 3درصدي قيمت برخي از خودروهاي داخلي، بعدازظهر روز گذشته جلسه ‌ويژه‌اي براي تصميم‌گيري نهايي در مورد ميزان كاهش قيمت‌ها در كميسيون صنايع مجلس و با حضور نمايندگان شوراي رقابت و شركت‌هاي ايران خودرو و سايپا برگزار و اعلام شده كه به‌دليل وجود احتمال تغيير در ميزان كاهش قيمت‌هاي اعلامي براي خودروهاي پرتيراژ داخلي، قيمت نهايي و قطعي اين محصولات پس از جلسه مذكور اعلام مي‌شود.

قیمت خودرو

کد خبر 269384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha